Gå til innhold

hummer h2

Ranger emnet


rogern

Anbefalte innlegg

Jeg eier en Hummer H2 og kan vel si det sånn at den aldri kommer til å gå under 2L pr.mil selv ved meget pen kjøring. Den veier ikke 2500 kg, men 2970 kg. Det er en 6,0L Vortec bensin V8 med 325 HK. Den bruker ca 2,5L på blandet kjøring og ca 2,1L på langkjøring.

 

YellowFever:

dyre i drift??? Til å være en v8 med 315hk bruker den kun 1,3 på langkjøring.. Har hatt en selv så det vet jeg! Ikke dårlig til en bil som veier 2,5 tonn...

 

YellowFever:Tror kansje ikke at du har hatt en H2 gitt!!!!!!!

 

da får jeg nesten ta bilde av den økonomi målern i dashen da.. så skal du se att den bruker under 2 liter på mila min venn..

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes Hummer H2 er store dvaske unødvendige bilre som bare vier hvor nye penger folk har.

Hva skal man med en bil som bruker 2,4 liter på mila.(400 hk. versjon) i Norge?

Det er kun for å vise at man har mer enn folk flest.

Veiene er ikke laget for dem en gang,de er jo allt for breie.

Hadde vert litt kult med en H1 da.

De går det jo tross alt an å kjøre i terrenget med,også er de lget med dieselmotor.

 

Du har neppe kjørt en dersom du mener den er dvask og ikke kan brukes i terrenget.

Ser jo på "merittlisten" din at du har godt grunnlag til å uttale deg om H2 :rolleyes: .

 

Selv er jeg klinkende likegyldig til om min gamle sure Sunny med 200SX turbomotor bruker 0.7 eller 1.2 på mila. Det samme om jeg kjører hjem til NordNorge så bryr jeg meg ikke noe om bilen gikk på 0.7 eller 0.9. Og du kan tro at de som legger så mye penger ned i bilkjøpet at de kjøper en Hummer bryr seg så mye om dette. De fleste betaler jo ikke for morroa selv.

De kan feks montere inn et gass-anlegg til 40.000,- + mva så reduserer de driftsutgiftene med 2/3 del. Dette har du spart inn etter 20.000 km og etter dette nesten tjener du penger på å kjøre bilen.

 

Forresten så selges mange slike H2'ere til næringsdrivende eller går som leasingbiler, - da får du momsen fratrekt og (før avgiftsøkningen nå) kostet de ikke mer enn ca 480.000,- + mva.

Skal du ut i markedet og handel bil til en slik sum får du en gørr BMW 5 serie som ingen legger merke til, en MB E klasse som du viser fingeren til når "drosja" ikke stoppet når du var på tur hjem i regnet etter en fuktig kveld på byen, - en Volvo xc70 med litt utstyr eller en Saab 9-5 Aero. Du får veldig mye bil for pengene når du kjøper en Hummer.

 

Har du mye penger og er "crazy" så gå for en Hummer - de skal helt sikkert bare lease den i et par år eller selge den til seg selv når firmet har betalt mesteparten av den.

Dessuten så er det helt spesielle kunder som kjøper slike biler, og for dem holder det ikke med en Nissan X-trail eller vinglete Honda CRV med automatgir. -Selv om de helt sikker er enige om at Hummeren langt fra er noen designbombe.

 

JANTELOVEN er jo oppfunnet i Norge......

 

Om jeg har kjørt Hummer? Ja, jeg selger dem....

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

vi har en gul H2 med 22¨ kromfelg. Vi har bygd om motoren fra bensin til Gass. Fungerer fint=) Går omtrent like bra, men er billigere i drift.

 

Uansett, h2 er faktisk en veldig fin bil. Fungerer fint på litt røft føre og på vanlig vei, men det er faen ikke no terrengbil. Faren min kjøpte den for 2 år siden eller no og han er strålende fornøyd. Han har ønsket seg en hummer helt fra han så den første som kom ut. (Han blir som en liten guttunge hver eneste gang han setter seg i bilen) men nok om det.

Men jeg skal ærlig innrømme at jeg blir litt daff når jeg ser rike snobbedamer kjøre rundt på Majorstua kl 3 på mandager. Sånt irriterer meg. Dmå da være mer lønnsomt/praktisk å kjøpe en polo til kjerringa!?

-

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår