Gå til innhold

Risting i styringen

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har en Suzuki Baleno som oppfører seg litt merkelig nå.

Hadde et lite uhell i vinter og var borti en annen bil med høyresiden forran. Greit nok, den ble sendt på verksted og ble rettet og lakkert. Men da den kom tilbake er styringen litt rar. Det rister i rattet og i selve styringen liksom. Tenkte kanskje at dekket var løst eller noe, men nei, det var det ikke.

Hva kan det være?

Tenkte det kunne komme av smellen, men den var ikke sånn før den var på verkstedet.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell egentlig mye det kan være....

Men siden du sier dette kom etter smellen så kan det tenkes at bærebrua har fått seg en smell da, eller forstillinga ble forandret etter smellen.

Kan også være felgkast da...I beste fall er det nok med avbalansering av dekkene, men er vell lite trolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har en Suzuki Baleno som oppfører seg litt merkelig nå.

Hadde et lite uhell i vinter og var borti en annen bil med høyresiden forran. Greit nok, den ble sendt på verksted og ble rettet og lakkert. Men da den kom tilbake er styringen litt rar. Det rister i rattet og i selve styringen liksom. Tenkte kanskje at dekket var løst eller noe, men nei, det var det ikke.

Hva kan det være?

Tenkte det kunne komme av smellen, men den var ikke sånn før den var på verkstedet.

Du kan sjekke om styrestaget har fått seg en knekk. eller felgen som Excaliburz sier.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en peugoet 406 som vi hadde på sånn test før jeg eventuelt skulle kjøpe den. mye galt, anyway den rista i rattet når jeg kjørte i over 100km i timen og bremset hardt ned på prøvekjøringa. det var styrestaget som ikke var helt i 100 kom dem fram til. kan også være felgen som sakt, i den gamle sierran min så rista rattet ved 70/80km +, var litt kast i venstre felg forran.

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider