Gå til innhold

EU-kontroll, ting å sjå etter...

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

Bilen min skal på eu-kontroll no på tirsdag og eg håpa den går gjennom so eg får skilt på den igjen.

Bilen har stått i ro nesten sammenhengande dei 2-3 siste åra, bremsene er fulle i luft det skal eg fikse. Handbrekket fungera, men låser berre på høgre side på asfalt. (merka dei ditta?).

Motoren går som en dass, spesielt når den er kald så kanskje eg ryke på CO? (B19A)

Ellers er alle foringar meget gode, bilen e so og seie rustfri (det ser dei lett, då alt av golvteppe ligg i kjellaren. håpa eg ikkje må sette i det for å få den godkjent. Har alle stolane og belta så det bør vere ok.

Men noke meir eg må sjå itte? Har ikkje lyst å måtte ta etterkontroll på den for det har eg egentlig ikkje tid til. Takk for tips. Btw. bilen er 81 modell og har gått nesten 136000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk reflektorene dine oxo.

Det med at den ryker for at den har stått lenge/ kald.

det vi gjorde med bruttern bil var og kjøre den skikkelig hardt før vi kjørte den til eu kontroll. tror det hjalp litt i vertfall.

men husk reflektorer og sånt.

Volvo 240 b23e

har kjøpt 740 tic motor som skal inn

volvo 245(høgger)

Volvo 245(høgger)

Mercedes 230 te (høgger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min skal på eu-kontroll no på tirsdag og eg håpa den går gjennom so eg får skilt på den igjen.

Bilen har stått i ro nesten sammenhengande dei 2-3 siste åra, bremsene er fulle i luft det skal eg fikse. Handbrekket fungera, men låser berre på høgre side på asfalt. (merka dei ditta?).

Motoren går som en dass, spesielt når den er kald så kanskje eg ryke på CO? (B19A)

Ellers er alle foringar meget gode, bilen e so og seie rustfri (det ser dei lett, då alt av golvteppe ligg i kjellaren. håpa eg ikkje må sette i det for å få den godkjent. Har alle stolane og belta så det bør vere ok.

Men noke meir eg må sjå itte? Har ikkje lyst å måtte ta etterkontroll på den for det har eg egentlig ikkje tid til. Takk for tips. Btw. bilen er 81 modell og har gått nesten 136000km.

så lenge motoren går når de skal få den inn på verkstedet, sier de ingenting, samt at co'n ikke er over 2.5%... det med at håndbrekket tar bare på ene siden er en 2'er.... de har en sånn rulle som viser hvor stort "trykk" som må til får å bremse/låse hjulene...

men de sjekker:

- lykter (dårlig reflektor? sprekker i glasset? viss pære er gåen er det bare en 1'er:)

- seler (låser de ved rykk?)

- foringer/styreledd osv (er det antydning til slakke er det 2'er...)

- hjullager (de kan man bare stramme litt får å fikse de, hvis de ikke er helt gåen)

- måler co'n evt justerer den

- spyler til frontrute

- nødblink

- dødgang på rattet

- er setene fast?

- tar bremsene jevnt og ordentlig?

- speilene? def?

de sjekker ALT... så lenge det er til seriøse personer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, har nå skiftet hovedsylinder, endeledd, justert brekket så det låser omtrent like mye på begge sider. reflektorer, nødblink, setebelter osv. fungerer som det skal. skal ta å sette inn igjen baksetet og passasjersetet. men den kan vel ikke ryke på at det mangler gulvteppe? orker ikke sette det inn. kan ikke se at det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. den gikk rett gjennom..

neida, den gjorde ikke det. måtte ned på verkstedet å vise at vindusviskerene faktisk fungerte..

måtte krangle vekk en 4hjulskontroll. skal tross alt ha på senkesett.

og greidde å krangle vekk def. blinklys på skjerm (2'er for dette er drøyt!)

så den blei godkjent i tide og nå er skiltene mine på vei :D

skal bli godt å slippe å kjøre ulovlig/betale prøveskilter bare for å flytte den mellom div. verksteder og firmaer..

edit: fikk forresten 3.50 i CO, er dette mye eller lite? (viss der er lite er det ikke rart.. skrudde jo en halv million omdreininger på CO skruen for å vere på den sikre siden :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider