Toppen Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Jeg spilte litt høyt i bilen idag, og merket at det begynte å lukte svidd... Da viste det seg at delefiltrene til diskantene mine var begynt å smelte. Disse var kjørt på low pass, og er fra DLS, noen som har opplevd noe lignende evt. noen som vet årsak? Røk en 30 amp sikring for noen dager siden og har bytta denne ut med en 40 amp. Siter 03 Ford Mondeo 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Vel, om du har byttet en 30A sikring med en 40A sikring har du i det minste gjort EN feil. Hva som har skjedd med delefilteret aner jeg ikke, men bytt tilbake til en 30A sikring fort som svint! Om du har byttet sikringen som satt på forsterkeren er det mulig at denne har fått seg mer strøm inn, men uten strømforsyning som evner å omsette alt til effekt vil du få stygg høyfrekvent forvrengning om du spiller høyt nok, og da ryker det fort diskanter... Jeg gjentar det en gang til jeg: IKKE bytt sikringer ut med sikringer av en annen verdi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 low pass på en diskant ?????? det blir jo litt feil da.. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toppen Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 det sto low pass på delefilteret, og alt ble montert etter anvisningen til dls... Når det gjelder sikringen så satt ikke denne på forsterkeren men en egen boks som jeg monterte selv på plusskabelen til forsterkeren, jeg har ikke røket eller rørt de sikringene som sitter på forsterkeren. Siter 03 Ford Mondeo 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Dette høres ut som en garantisak! Hvis en koppler diskanten på low-pass så vil det ikke ha noen innvirkning på delefilteret MEN diskanten vil ikke tåle dette i det lange løp og lyden vil være forferdelig. Ta deg en tur til butikken der du handlet utstyret ditt og be dem se på det. Er det en serviceinnstillt butikk så får du nye filtre uten at de spør for mye! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toppen Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 ok, det skal jeg gjøre. Takk for hjelpen Siter 03 Ford Mondeo 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg