Gå til innhold

Dumpventil på TDI ?

Ranger emnet

Bjelli

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Topic sier vel sitt :) hapyhappy

Uff, spar deg.... Det er liten vits, blir bare sånn stygg nyselyd hver gang du slipper gassen.. Så må du fort regne 8-10 tusen også...

Hadde det vært opp til meg å bedømme, er det ALTFOR dyrt i forhold til hva du får igjen..

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper dette er siste post om dette emnet :) var jo senest en post for 2 uker siden. sett denne?

Kan kanskje finne den posten da?? Og utdype hva du skriver som søkeord. Jeg fant ikke noe, og støtter han helt fullt ut at han legger inn ett innlegg på Golf IV forumet, og spør, siden han sikkert har Golf IV selv..

Hvorfor du i det hele tatt gidder bry deg om det, skjønner ikke jeg.. Men men, alle har sin interesse.......

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har diskutert ein del me folk om det går i det hele tatt... så det går altså? fedt.. har en kompis med dumpventil likte di 2 første månedene så ble det bare ekstra lyder å høre på:p men beklager vis jeg har tatt det opp igjen søkte etter det men fant ikke noe...

-Bjelli

[X]Golf 4 TDI Highline

[X]VW Corrado VR6 =)=)

Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla

Opel Combo - Perfekt Båtsøkke

Sport lukter bensin,idrett lukter svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... funderte litt på dette selv... Bare for å få "det lille ekstra".

Men etter å ha sjekket litt rundt dette, har jeg skrinlagt hele greia...

En kompis av meg prøvde dette, med mislykket forsøk, grunnet nettop det som er nevnt ovenfor.. mangel på vakum... er jo vakum i systemet, men det er desverre ikke sterkt nok til å dra inn dump-ventilen.

Men hvis du skal prøve....

Du må ha en resirkulerende dump-ventil, uttak på trykket både på intercooler-røret og på luft-inntak(og da mener jeg i rørene).

En vakum-bryter med en bryter tilkoblet gass-pedalen som slår inn da du slipper gassen.

Men, dette er et idiotisk opplegg har jeg skjønt siden TDi motorer går med trykk i systemet så å si hele tiden, så da vil det jo si seg selv at hvis du slipper ut dette trykket, vil du jo miste kraft fra bunnen av. siden turboen da må begynne å lade helt på nytt igjen...

Ergo... dropp det du.... :)

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel biler har ikke gass spjeld, derfor må du som lage dette selv. Da i form av vakum. Noe sånt. Uansett, konklusjonen blir: Det er jalla.....

Gjør du dette riktig, er det absolutt ikke JALLA, tror jeg er den eneste som har hatt dump på en tdi golf 4, får fortsatt forespørsler fra folk som ønsker å ha det, og som ber om råd..

Og har man ikke peiling på hva man snakker om, er det ikke vits å fortelle folk at de ikke burde kjøpe det til sine egne biler...FORDE, det koster IKKE 10000kr......

Personlig synes jeg det er kulere med dump på TDI, da du er alene om å ha det..., alle med GTI har jo montert det, på sine 150turbohester...;)

SILVIA S15 Drift/lek

02 MITZU EVO 6 TME

(x)02 BMW M3 SMG II

(x)04 Dodge SRT-10

(x)04 Ford Lightning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konklusjonen blir: Det er jalla.....

Quoter meg selv jeg..

Dette er da MIN meining Casper, hva du syns og hva alle andre syns, er meg likegyldig, siden jeg ikke har mye å si på dette.

På en anna side kan en jo laga en poll på dette, hvem syns dette er jalla, og hvem som liker det. Greit, nå er vi på bilforumet, men legg ut en sånn undersøkelse på VW-Audi forumet, så kan vi jo se hva folk syns.

I mine øyne går dette under ordet: OVERKILL!!!!!!

Finnes jo "EVO vinger" en kan ha på taket på Golf IV også, om en vil skille seg ut så fryktelig :)

MEN, jeg har hørt lyden i den du satte det på, når jeg var i Årdal i sommer, og jeg syns det ikke er verdt de pengene det koster for å si det sånn..

Forresten, mye gav du da?

8-9 tusen var det ikke? Sånn sett bomma jeg vel ikke fryktelig når jeg skreiv 8-10 lapper i mitt første innlegg i posten her?

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle med GTI har jo montert det, på sine 150turbohester...;)

Kanskje fordi det er originalt med resirkulerbar dump her? Vel og merke i plastikk da. Byttes ut i 8 av 10 tilfeller omtrent pga den "smelter" innvendig pga varmen. Ref: TS Racing......

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quoter meg selv jeg..

Dette er da MIN meining Casper, hva du syns og hva alle andre syns, er meg likegyldig, siden jeg ikke har mye å si på dette.

På en anna side kan en jo laga en poll på dette, hvem syns dette er jalla, og hvem som liker det. Greit, nå er vi på bilforumet, men legg ut en sånn undersøkelse på VW-Audi forumet, så kan vi jo se hva folk syns.

I mine øyne går dette under ordet: OVERKILL!!!!!!

Finnes jo "EVO vinger" en kan ha på taket på Golf IV også, om en vil skille seg ut så fryktelig :)

MEN, jeg har hørt lyden i den du satte det på, når jeg var i Årdal i sommer, og jeg syns det ikke er verdt de pengene det koster for å si det sånn..

Forresten, mye gav du da?

8-9 tusen var det ikke? Sånn sett bomma jeg vel ikke fryktelig når jeg skreiv 8-10 lapper i mitt første innlegg i posten her?

er ikke enigi det du sier, synes ikke det er kult å ha det som alle andre har, derfor er gti med dump, ikke KULT, men tdi med dump, er "unikt", og spesielt, da det ikke er mange som har det..

Det kan ikke sammenlignes med en overkill evo vinge til Golf 4..

TDI har jo turbo også, og hvorfor er det overkill å ha dump, når du har turbo, selv om du tanker fra en annen pumpe på pensinstasjonen..

Og jeg betalte ikke mer en 2000 for mitt, da jeg gjorde mye selv, så hva det koster, tror jeg ikke du skal snakke om når du ikke veit hva du snakker om, MEN dahlmeck racing, har solgt dette for rundt 9-10 lapper..., og det ble solgt i norge for denne prisen også, men denne prisen er jo OVERKILL...

SILVIA S15 Drift/lek

02 MITZU EVO 6 TME

(x)02 BMW M3 SMG II

(x)04 Dodge SRT-10

(x)04 Ford Lightning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi det er originalt med resirkulerbar dump her? Vel og merke i plastikk da. Byttes ut i 8 av 10 tilfeller omtrent pga den "smelter" innvendig pga varmen. Ref: TS Racing......

med 150 hester, skjer ikke dette...

Og de som bytter ut denne orginale dumpen, og som setter i en i aluminium, gir ikke dump lyd....

SILVIA S15 Drift/lek

02 MITZU EVO 6 TME

(x)02 BMW M3 SMG II

(x)04 Dodge SRT-10

(x)04 Ford Lightning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ikke du skal snakke om når du ikke veit hva du snakker om, MEN dahlmeck racing, har solgt dette for rundt 9-10 lapper..., og det ble solgt i norge for denne prisen også, men denne prisen er jo OVERKILL...

Så prisen jeg sa var fryktelig fæli den da..... Sida jeg ikke veit hva jeg prater om. Hmm, hvordan "viste" jeg det kosta 8-10 lapper da? Nei, nok om dette. Ødelegger tråden.

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med 150 hester, skjer ikke dette...

Med min ORIGINALE hadde dette skjedd, og ifølge TS Racing, var dette ett "kjempeproblem" med GTI`n.. Skriver "kjempeproblem" pga at det ikke er merkbart omtrent på bilen, men som sagt av TS, i omtrent 90% av tilfellene var denne ødelagt.

Utfra dette har ikke jeg noen kompetanse til å dra denne "diskusjonen" videre.

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider