Gå til innhold

Dumpventil på TDI ?

Ranger emnet


Bjelli

Anbefalte innlegg

Så prisen jeg sa var fryktelig fæli den da..... Sida jeg ikke veit hva jeg prater om. Hmm, hvordan "viste" jeg det kosta 8-10 lapper da? Nei, nok om dette. Ødelegger tråden.

 

 

det er jo det jeg sier, du veit det jo ikke:)

SILVIA S15 Drift/lek

02 MITZU EVO 6 TME

(x)02 BMW M3 SMG II

(x)04 Dodge SRT-10

(x)04 Ford Lightning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med min ORIGINALE hadde dette skjedd, og ifølge TS Racing, var dette ett "kjempeproblem" med GTI`n.. Skriver "kjempeproblem" pga at det ikke er merkbart omtrent på bilen, men som sagt av TS, i omtrent 90% av tilfellene var denne ødelagt.

 

Utfra dette har ikke jeg noen kompetanse til å dra denne "diskusjonen" videre.

 

tviler på at 90% av orginale gti har dette problemet, da tror jeg virkelig at vw-konsernet, hadde gjort noe med det, men når den chippes, kan jeg være enig idette..

SILVIA S15 Drift/lek

02 MITZU EVO 6 TME

(x)02 BMW M3 SMG II

(x)04 Dodge SRT-10

(x)04 Ford Lightning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at 90% av orginale gti har dette problemet, da tror jeg virkelig at vw-konsernet, hadde gjort noe med det, men når den chippes, kan jeg være enig idette..

 

Min hadde iallefall gått FØR chip.

 

Men tilbake til topic: Lykke til Bjelli. Gå for det du har lyst til, enkelt og greit.

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde iallefall gått FØR chip.

 

Men tilbake til topic: Lykke til Bjelli. Gå for det du har lyst til, enkelt og greit.

 

 

enig...

 

Kjøp deg dump, send meg pm, så kan du få en link hvor du kan kjøpe..:)

SILVIA S15 Drift/lek

02 MITZU EVO 6 TME

(x)02 BMW M3 SMG II

(x)04 Dodge SRT-10

(x)04 Ford Lightning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ser at denne topic ble til en stor diskusjon, gøy å lese andres meining. På en måte er jeg enig at det blir litt overkill med dump lyd på disel bil.. men på en annen måte hadde det kansje vert ett pluss... ikke vet jeg jeg har ikke hørt. men vis man må gjøre mye selv tror jeg ikke at jeg gidder å legge masse arbeid i dette. jeg skal først få noen 18" felger og noe styling før jeg åpner maskinen på ny. får holle med chip foreløpig birthday

 

 

Takk for gode svar ;) blah

[X]Golf 4 TDI Highline

[X]VW Corrado VR6 =)=)

Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla

Opel Combo - Perfekt Båtsøkke

Sport lukter bensin,idrett lukter svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Oki... nå får jeg bare trekke mitt tidligere skriv.....

skrev jo at dette ble litt for avansert og vanskelig å få til... (uten å kjøpe noe dyrt kitt vel å merke)

men etter å ha fundert litt fant jeg ut at jeg var nødt til å prøve det ut... og resultatet? joda... pffsssstttt!!!!! :)

kostet meg heller ikke mye penger... brukte ca 500 kr på... maks....

til min motor (1,9 TDI ALH, 98 mod) fikk jeg høre at jeg MÅTTE ha resirkulerende dumpventil... men neida.... resultatet ble da null lyd..... har fremdeles på den, men koblet av røret ut. og ingen feil-melding eller problemer.... det er en dump-ventil fra Golf GTI..... men skal bytte den til en skikkelig dump... må bare teste et par først....

hvis noen vil vite hvordan jeg gjorde det, er det bare å spørre....

Over-kill? ingen vits å ha det? null funksjon? joda... men litt morro læll..... :rolleyes:

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke ecu til å regne feil å sette ned taktventilen hvist man setter på en åpen dump på en tdi?

og hvorfor i HE***TTE sette på en dump i det hele tatt?

for å høres ut som en gammel lastebil? Kjøp dere heller et stort åpent filter!

Åpen dump er for teit på turbo bensin biler om folk ikke skall begynne å sette dem på disel biler også!!

Men dette er bare min mening! Dere gjør som dere vill :)

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

 

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den ikke har noen funksjon på en dieselmotor.. Derfor er det litt jalla. :)

 

Å det er mangen tunere som mener sitt om dump også....

definer "funksjon"... ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... har i hvertfall ikke merket noen forskjell på ytelsen på bilen, og heller ikke fått noen feil-melding. Men hvis det skulle skje noe, har jeg en ekstra bryter, så jeg kan slå av denne dumpen..

.. åpent filter gir ikke såååå mye mer lyd da.... de fleste som driver litt på bilen sin, har vel åpent filter? sombrero

 

Om åpen dump er teit eller ikke, er vel bare snakk om en personlig mening... noen liker det, andre ikke.... om det så gjelder bensin eller diesel... :)

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI

,DU KAN IKKE SETTE DUMPVENTIL PÅ DIN NYE VAG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

dette gir en fjollete puffelyd når du girer,ja!!

,men bilen går jo mye dårligere,gjør ikke det noe ???

så fort ecu har regnet ut at det er noe feil i systemet,setter den taktventil

(den som styrer turbotrykket) ned fra 99% til aldri over 67%

(nei,du kan ikke se det på ladetrykket,men på hvor lenge der er høyt)

men det er fortsatt et problem igjen:

ecu sitt viktigeste instrument for å styre motoren er luftmassemåleren !!

denne har kalibrert bensin mengden til den luft som har passert......

,men denne slipper jo den jæv...ventilen ut !!!!

dvs.all bensin som er tenkt til denne luften går jo rett igjennom uforbrendt!

den havner i katalysator,og tetter\brenner denne

,men herregud ,det blir jo en "kul" lyd................eller?

 

bruk avlastningsventil \ bypassventil !!

dvs.en som slipper luften inn i systemet igjen!

sett heller på et stort åpent filter ,så får du lyd....,en kul lyd !!

(k&n ol. som er fulle av olje har en tendens til å ødelegge luftmassemåler)

 

 

POPPOFF ! ?

nei det heter ikke "poppoff" ,det er et kult navn ,men har ingenting med dette å gjøre !!

poppoff er en overtrykksventil som sitter på trykkrøret til motor

enten som sikkerhet for å ikke overlade

eller plombert på et spesielt trykk,som er max tillatt i en spesiell klasse

mye brukt på 80tallet i rallycross og baneracing

__________________

 

Her har du TS-Racing sin mening om dumpventil iallefall ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så jÆÆÆÆÆVLA HARRY å sette dump på diesel,,

 

Nr 1... FOrdi det ret og slett ikke går! FInnes ikke vakum i motoren, dvs at du må kjøpe en fake drit som åpner ventilen ved hjelp av bryter ... .. folk vil le av deg!!

 

Nr2.... Det har ingen effekt... Om du noen gang skulle få til å slippe ut luft via dump på diesel så blir det akkurat samma effekt som at noen dunker deg i ryggen med balltre hver gang du tar et ånde drag...

 

Nr,3 det høres så jævli teit ut når folk VET at det teknisk er umulig og ikke har effekt... Folk vil igjen le av deg!

 

Har du en sterk tdi motor som lader mye bar?... Sett heller på et åpent luft filter og kos deg med hvese lyden hver gang du tråkker på!!

 

å ha dump på diesel er nokk like dumt som at din oldemor på 90år skulle gått med g.streng... Null effekt... ser teit ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til casper.

 

Greit at du skal ha noe unikt. men i såfall kunne de tøffeste gutta bytte de stygge thorshov vingene sine med vindavledere fra semi-trailere.

 

Det er absolutt ikke oppfinnsomt eller SMART IGJENNOMTENK å sette dump på diesel. Nr 1 fordi det IKKE har effekt OG TEKNISK SETT ER UMULIG!!!

 

Om det igjen skulle være mulig å dumpe ut lufta fra systemet så har du finni snarvei nr 1 på effekt tap.

 

Jeg husker IKKE hvordan oplegg du hadde på din tdi G4, men for meg lukter det mere som høytaler dump, eller dump drevet av en egen jalla luftkompressor som aktiveres via brytes da gasswayeren returnerer til tomgang.

 

Jeg fatter ikke hvordan folk i det heletatt kan tenke seg å montere no slikt.

er mye shabby ting folk gjør med bila sina. og dette er derav en av tinga.!

 

Hilsen fra en Diesel purke med MYE lyd ut av turboen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du?

 

Måten du skrev til lengre opp var jo at dump ikke hadde funksjon på diesel , men det er jo mangen som mener sitt om dump på turbo motor også.. som f.eks innlegget som jeg har lagt inn oppe....

Fleste monterer dump for lyden...

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår