Gå til innhold

bilen poppler og går i 3. gir i 3000rpm i en oppover bakke, why?

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Når jeg gasser på ute med bilen i 3. gir i 3000rpm i en oppover bakke, så virker det som den kobler ut en sylinder og poppler og går, akkurat som om det skulle være dårlig kontakt på plugg ledninger eller fukt i fordeler.

Alt er rent og pent og ingen fukt i det elektriske/tennings siden.

Har ettermontert bensintryks regulator om det skulle være noe med bensin tilførselen.

Tenningen er ikke 100% korrekt, men meget korrekt.

Bilen er en colt 89mod turbo.

(været ute er kalt men tørt på veiene)

Kjører 98bly.

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gasser på ute med bilen i 3. gir i 3000rpm i en oppover bakke, så virker det som den kobler ut en sylinder og poppler og går, akkurat som om det skulle være dårlig kontakt på plugg ledninger eller fukt i fordeler.

Alt er rent og pent og ingen fukt i det elektriske/tennings siden.

Har ettermontert bensintryks regulator om det skulle være noe med bensin tilførselen.

Tenningen er ikke 100% korrekt, men meget korrekt.

Bilen er en colt 89mod turbo.

(været ute er kalt men tørt på veiene)

Kjører 98bly.

Har du luftmengdemåler på bilen??

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

karer! jeg tok og vridde litt på fordeleren slik att bilen gikk opp 200rpm mer på tom gang, og derretter skrudde ned turtallet, så testet jeg den og rykkingen forsvant, og da jeg snudde fordeleren tilbake hvor den var og skrudde den litt extra tilbake så var rykkingen der heletiden når jeg gasset :) så nå kjører jeg den akkurat slik att rykkingen ikke er der, men dvs att tenningen ikke var riktig innstilt, sant? men fixet problemet nå. Var innom shell og kjøpte slik injaction clener og helte den doseringen som skulle oppi. står att den skal forrhindre rykking og ujevn tom gang, er dette bare ett tulle produkt? eller funker det virkelig? :rolleyes:

PS, er luftmengde måler ja.

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

karer! jeg tok og vridde litt på fordeleren slik att bilen gikk opp 200rpm mer på tom gang, og derretter skrudde ned turtallet, så testet jeg den og rykkingen forsvant, og da jeg snudde fordeleren tilbake hvor den var og skrudde den litt extra tilbake så var rykkingen der heletiden når jeg gasset :) så nå kjører jeg den akkurat slik att rykkingen ikke er der, men dvs att tenningen ikke var riktig innstilt, sant? men fixet problemet nå. Var innom shell og kjøpte slik injaction clener og helte den doseringen som skulle oppi. står att den skal forrhindre rykking og ujevn tom gang, er dette bare ett tulle produkt? eller funker det virkelig? :rolleyes:

PS, er luftmengde måler ja.

Sjekka du tenninga di med tenningslampe eller gjorde du det uten?

Hvis du ikke brukte tenningslampe så er den nesten garantert feil tenniga di nå også...

Jeg prøvde sånn liiiiten flaske med dyserens på bilen min og etter at jeg hadde kjørt noen mil med den så gikk den faktisk renere på tomgangen, så til meg fungerte det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider