Gå til innhold

Motor i mk1

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette har sikkert vært oppe mange ganger før, men fant ikke noe når jeg søkte.

 

Hva får man godkjent Golf 1 med? Sitter vel en 1.5 oppi originalt, men sikler litt på en 16V GTI, men dette er kanskje umulig å få godkjent?

Regner med at man får godkjent GTI 8V, om man bytter bremser etc. men, mer kos med en 16V med Doble webere ++

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremsene fra gl...holder ivertfall til 150-160 hesters området.....

 

Tviler sterkt på at Biltylsynet (eller TÜV i Tyskland) blir altfor imponert når du kommer med tromler bak uten lasteventil.....;)

 

I henhold til de godkjenningspapirene som Møller ga ut før (ombygging til 16V) skulle bremsene tilsvare de som Golf 2 16V hadde. Det vil i praksis si at du ikke behøver å gjøre noe foran (annet enn å bytte til ventilerte skiver med tilhørende bremsebelegg fra GTI) og bygge om til skiver bak. Om du ikke har en GTI fra før av må du bytte bremsekraftforsterker (du trenger den store 9") og lasteventilen til bakakselen. Dermed har du fått deg bremser som tilsvarer Golf 2 GTI 16V modellår <90.

Jeg anbefaler sterkt å bytte til hovedbremsesylinder fra Rocco 2 16V (selv om det går å kjøre med den originale).

 

Om du skal gå for G60-ombygging (eller effekter deromkring) kreves nå minimum 256mm-skiver foran i Tyskland (selv om man for få år siden faktisk fikk godkjent G60 med 239mm-skiver foran).

 

Om du går med planer om å godkjenne bør du innlede en dialog med biltilsynet. Er mye enklere å få gjennom ombygginger om du har holdt dem løpende orientert om hva du driver med enn å bare komme med det ferdig.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en bremseoppgradering ja. Er glad i store bremser ;)

Minimum Golf 2-tilsvarende bremser, men noe større er jo også kos.

Satser vel på en 16V, G60 blir for "stort" for meg nå med en gang... 16V er jo gøy, med doble Webere osv...

 

Får ta en prat med biltilsynet når det er klart for motor og sånn.

Skal hente bilen til helga kanskje :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Tviler sterkt på at Biltylsynet (eller TÜV i Tyskland) blir altfor imponert når du kommer med tromler bak uten lasteventil.....;)

 

I henhold til de godkjenningspapirene som Møller ga ut før (ombygging til 16V) skulle bremsene tilsvare de som Golf 2 16V hadde. Det vil i praksis si at du ikke behøver å gjøre noe foran (annet enn å bytte til ventilerte skiver med tilhørende bremsebelegg fra GTI) og bygge om til skiver bak. Om du ikke har en GTI fra før av må du bytte bremsekraftforsterker (du trenger den store 9") og lasteventilen til bakakselen. Dermed har du fått deg bremser som tilsvarer Golf 2 GTI 16V modellår <90.

Jeg anbefaler sterkt å bytte til hovedbremsesylinder fra Rocco 2 16V (selv om det går å kjøre med den originale).

 

Om du skal gå for G60-ombygging (eller effekter deromkring) kreves nå minimum 256mm-skiver foran i Tyskland (selv om man for få år siden faktisk fikk godkjent G60 med 239mm-skiver foran).

 

Om du går med planer om å godkjenne bør du innlede en dialog med biltilsynet. Er mye enklere å få gjennom ombygginger om du har holdt dem løpende orientert om hva du driver med enn å bare komme med det ferdig.

 

Forskjellen på 16v og 8v hovedbremsecyl ?

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår