Gå til innhold

Ta av lister

Ranger emnet

Satrixen

Anbefalte innlegg

Har en jazzblå golf comfortline, som da har svarte lister rundt om. Har nå tenkt å lakke disse i bilens farge. Men så kommer problemet, hvordan ta av listene på dørene på siden uten å ødelegge de? Finnes det en måte å gjøre dette på? Fire slike nye lister koster jo 3000kr nye.. Og vil det i tilfelle se dumt ut med lakka lister og lepper foran og bak, men med svarte lister på siden..? :confused:

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jazzblå golf comfortline, som da har svarte lister rundt om. Har nå tenkt å lakke disse i bilens farge. Men så kommer problemet, hvordan ta av listene på dørene på siden uten å ødelegge de? Finnes det en måte å gjøre dette på? Fire slike nye lister koster jo 3000kr nye.. Og vil det i tilfelle se dumt ut med lakka lister og lepper foran og bak, men med svarte lister på siden..? :confused:

Nye lister må du ha rundt hele bilen uansett.. Må ha grunnede lister..

Og 3000,- ? Jeg betalte bare 2500,- for alle listene.. Fikk rabatt, men ikke så mye rabatt..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med leppene? Må de kjøpes nye også da..? Nå har det seg sånn at jeg har allerede kjøpt grunnede lister foran og bak til golfen. De kjøpte jeg på Veng i Halden (http://www.veng.no) Betalte vel ikke mer enn drøye 600 kr for de. Vil det da se dumt ut hvis jeg ikke lakker side listene? Hadde det ikke vært for de hullene i sidedørene hadde jeg driti i dem.. angry

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fikk lakka listene som sitter på bilen, samt den sorte delen nederst på bakfangeren. Gadd ikke kjøpe de grunnede listene fra VAG, og det angrer jeg heller ikke på. Lakken sitter bra, og en ser minimalt til "ruglene" (er dette for no` dritt at jeg ikke kan poste med vedlegg?!?)

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lakka listene som sitter på bilen, samt den sorte delen nederst på bakfangeren. Gadd ikke kjøpe de grunnede listene fra VAG, og det angrer jeg heller ikke på. Lakken sitter bra, og en ser minimalt til "ruglene" (er dette for no` dritt at jeg ikke kan poste med vedlegg?!?)

Hvordan fikk du av sidelistene uten å ødelegge de? De må jo rives av. Og hva gjorde du med listene/leppene? Regner med du måtte pusse de ned og grunne de eller leverte du alt til lakkerer? Og evt. hvor mye kommer det ca. på..? :)

Hadde vært morro å sett bilde hvordan det blir, tross alt 3000kr er mye for noen lister :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var deg jeg skrev det til :rolleyes: Svarte akkurat på en annen post av deg... Jeg tok ikke av noen ting, lakkereren maskerte hele bilen. Vet ikke hva slags forarbeid han gjorde, men grunnet sikkert. Betalte 2500,- for alle lister, helt ned bak samt dørhåndtak. Kan ikke huske at jeg fikk noen kvittering da thumpsup . Hadde jeg kunnet poste vedlegg skulle du fått bilder

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var deg jeg skrev det til :rolleyes: Svarte akkurat på en annen post av deg... Jeg tok ikke av noen ting, lakkereren maskerte hele bilen. Vet ikke hva slags forarbeid han gjorde, men grunnet sikkert. Betalte 2500,- for alle lister, helt ned bak samt dørhåndtak. Kan ikke huske at jeg fikk noen kvittering da thumpsup . Hadde jeg kunnet poste vedlegg skulle du fått bilder

Jaha lakkerte mens de satt på bilen ja. Ble det bra da? Og hva med dørhåndtakene, hvordan er det mulig å lakkere "bak" i håndtaket når den sitter på bilen?

Tror nok jeg kommer til å gå får dette, synd jeg ikke har sett det.. :rolleyes:

Kunne ikke sendt meg en mail hvis du har bilde liggendes? andrestamsaas@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikker på hvordan han fiksa de dørhåndtakene, men jobben er i alle fall gjort upåklagelig. Skal prøve å ta noen "close-ups" av lister og dørhåndtak iløpet av de nærmeste dagene og få sendt dem til deg morph

Det hadde vært supert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt 'jalla' ut spør du meg når alt er lakkert mens ting er montert.. Får umulig blitt bra lakkert på baksiden av dørhåndtakene hvis de er lakkert mens de satt på bilen.. Og under/baksiden av leppa da ? Liggi på bakken og sprøyta da eller ?

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt 'jalla' ut spør du meg når alt er lakkert mens ting er montert.. Får umulig blitt bra lakkert på baksiden av dørhåndtakene hvis de er lakkert mens de satt på bilen.. Og under/baksiden av leppa da ? Liggi på bakken og sprøyta da eller ?

Skal vente med dørhåndtakene.. Jeg tar av begge leppene, framre - og bakre list. De er jo greie og ta av. Det eneste som skal sitte på¨bilen er sidelistene.. Som er lima!! angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet som sagt ikke hvordan han har gjort det. Mulig han har hatt av dørhåndtakene. Det er i alle fall lakk rundt hele. Uansett ikke alt for mye mikk-makk å få av. Har ikke hatt tid til å ta bilder enda, men iløpet av uka en gang...

Du har hvertfall fått en bra pris hvis han i tillegg tok av dørhåndtakene dine.. Hørte med en lokal billlakkerer, og han ville ha 4000 kr for dørhåndtak, lister og lepper. Og da måtte jeg pusse over det som skulle lakkes.. 3000 kr uten dørhåndtakene.. well

Lenke til kommentar
Del på andre sider