Gå til innhold

Sette Servo på Golf 2

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

• 1 month later...

Jeg har gjort det, men det ble dyrere enn antatt takket være et lite reimhjul som jeg måtte kjøpe hos VAG.

Deler jeg brukte:

Styresnekke,Slanger og servoolje beholder fra 90mod Corrado G60

Servopumpe m/ festebraketter fra 92/93 mod Passat

Angrer litt på at jeg gjorde det, føler at styringa er litt for følsom i større hastigheter. Men det har kanskje noe med at jeg kjører med orginale fjører, skal senke bilen til våren og da får vi se om den føles ut som den var før.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdsvis enkelt, går på et par timer for en som kan litt skruing.

Trenger styresnekke fra golf/corrado med nedre del av rattstammen, servopumpe kan du ta fra alle 4syl, reimhjul til servopumpa og "dobbelt" reimhjul til vannpumpa.

Bare å henge opp motoren, løsne traversen, pelle ut styresnekka,inn med ny, bytte nedre del av rattstammen, montere servopumpe under vannpumpa, sette opp oljebeholdern.

Har kommet over sånt no flere ganger til hyggelige priser 1000-1500.-

Kjekt å ta en forstillingskontroll etterpå for å sjekke spissinga, eller ta det på øyemål som jg pleier å gjøre.... ;)

Digg me servo synes jg, er en del bedre ved "aktiv" kjøring da det er kortere rattutslag...

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Etter kræsj'n så er forstillinga mi ganske ødelagt.

Så jeg må vel ha meg noen nye deler. Kanskje jeg skulle prøvd å skaffe meg ei helt ny forstilling med servo og hele pakka. Noen som vet antydning på pris?

Har ikke fått tid til å se ordentlig på bilen enda, hva trur dere kan være gåent i forstillinga?

- Etter at jeg traff en fortauskant relativt hardt, og landet med hjulene i "sving" etter å ha hoppet litt.

- Nå står ene hjulet rett fram, og det andre peiker litt til venstre + at det står med positiv camber innstilling.

Bærearmene? Styrestag?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Noen som vet hvor jeg får tak i pluggledninger til Golf Gti 16v?

Utenom hos VAG-verksted - 582kr stk fikk jeg vite. Det blir litt mye :)

veit ikke om de akkurat har til gti 16v, men ville tro de hadde det meste på sjapper som feks bilxtra osv. jeg kjøpte hvertfall pluggledninger der, men det var til en vanlig 1600 golf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sprocket

golf to er jo kjempefin på rattet uten servo. det er ikke tungt, og med senket bil og lav profil kjenner du veigrepet direkte på kroppen.

Så absolutt enig med deg... syns stryinga er veldig direkte.. liker at jeg kjenner veien.. skjønner ikke helt hva du skal med servo jeg Jonte..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HeliosGTI16v

Så absolutt enig med deg... syns stryinga er veldig direkte.. liker at jeg kjenner veien.. skjønner ikke helt hva du skal med servo jeg Jonte..

lukeparkere? :D

jeg hadde 205/50-15 på min gamle golf2 og det var ikke alltid like kult når det gjelder sånne ting, ellers er jeg helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by metz

lukeparkere? :D

jeg hadde 205/50-15 på min gamle golf2 og det var ikke alltid like kult når det gjelder sånne ting, ellers er jeg helt enig.

pssj.. man har da håndbrekk ;P neida.. jeg skjønner hva du mener.. men jeg mener at om man monterer servo fordi det gjør det lettere å lukeparkere.. hehe.. da kan man like gjerne kjøpe seg en Think ;P

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider