Gå til innhold

Er motoren min chippa?

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

Har en B230FK motor. Den skal i utgangspunktet ha 135HK og 230Nm. Ladetrykket skal vere 0,3 bar. men den lader over 0,6bar samtidig som at hjernen har tydelige spor etter å ha vert åpnet og jeg lurer på om den er chippa siden den går en del bedre enn div. andre slike motorer jeg har kjørt.

På den chip'en som jeg mener er den man setter i/bytter ut står følgende:

På hvit klisterlapp: 2 287 357 855

På selve brikka:

-20JT

B 57 995

BLU4BA06TP

Noen som kan bekrefte/avkrefte at dette dreier seg om en orginalhjerne?

Er 1997 B230FK fra Volvo 940..

Edit: bilde av hjernen. chippen jeg snakker om oppe til venstre. hjernen.jpghjernen2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har en B230FK motor. Den skal i utgangspunktet ha 135HK og 230Nm.

Det står i sig'en din:

220hk/350nm?

har du benket motoren?

var vel veldig mye nm økning i forhold til hk?

Med oppjustering av turbotrykk så øker nm mer enn hk...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har en B230FK motor. Den skal i utgangspunktet ha 135HK og 230Nm.

Det står i sig'en din:

220hk/350nm?

har du benket motoren?

var vel veldig mye nm økning i forhold til hk?

har motoren i et tilnæermet vraka karosseri uten skilter. skal flytte motoren over i 242'en til uka. og da skal jeg hive på chip og mere trykk. men blir skuffa om den er chippa allerede for da kan jeg ikke forvente så mye effektøkning som jeg hadde håpet på. :D

Edit: er forresten motoren som er sånn. lavtrykksturboen er et helvettes momentmonster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider