Gå til innhold

Første bil - Audi

Ranger emnet


andrej1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på om Audi Cabriolet er noe som er lurt å kjøpe når man er 18 år?? Selvfølgelig veit jeg at man burde ha en litt eldre bil som man kan bulke og skade litt men her står da valgene mellom audier.

 

En Audi Cabriolet for rundt 100000,- er det mye forsikring å betale? Er det mye skruing? Fortell det dere vet:)

 

Og en ting til, åssen er Audi V8? Er det mye skruing på den??

 

Planen var å få seg en eldre S4 men delene er visst jævlig dyre hvis noe ryker..

 

Kom med svar folkens;)

 

Hilsen André

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Gamle S4`er og V8 er potensielle pengesluk. Men vil jo anbefale dem om du har råd til et skikkelig eksemplar.

V8`n bruker endel bensin, og er ikke alt for rask til tross for stor motor. Men utenom det, er det en stor og luksuriøs bil. Autobahn cruiser. Lett å trimme såvidt jeg husker.

 

Audi cab`ene er fine og helt greie biler, men veldig mange av dem har blitt herjet med, og et stort antall av dem begynner å bli ganske slitne. Let til du finner et velholdt eksemplar, med servicer, få eiere, og uten masse bulker, lekkasjer dårlig kalesje osv. Bør vel minimum ha 2,3E`en (femsylindret med 136hk). Ellers fåes den vel med 2,0E (115hk ca), 2,6 med 150hk, og 2,8 med 174hk om jeg ikke husker feil.

Av 2,6`en og 2,8`en er egentlig 2,8`en å anbefale grunnet så og si samme bensinforbruk, og 24hk mer uten vektøkning. Men 2,8`en totalhavarerer statistisk sett oftere enn 2,6`en.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi v8 er en gøy bil! får vel lett 300-330hk! kjørt en med det og den har

et drag som er sykt! bare fortsetter og fortsetter!

men etter noe jeg har hørt skal vel disse være en av de dårligste motorene til audi!?

er det feil??

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Saken er vel heller at den 5-sylindra serien (2,2 og 2,3`ene) er så vanvittig holdbare, at V8`ene nødvendigvis blir dårligere enn dem.

Kjøper du S4 eller S6 bør du kjøpe 2,2T istedenfor 4,2V8 fordi toppene på v8`ene er svake (mener grunnen var at de er laget i aluminium). I tillegg har 2,2`ene et helt sykt potensiale, og er nærmest skuddsikre bare du tar servicer osv.

V8`en har et bra drag, og det er sikkert morsomt å se speedometernåla flytte raskt på seg, men skott videre bort på bensinnåla, så stivner nok gliset

 

 

Hvilket motoralternativ kostet 5000,- for deg?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 2,3 og 1992 modell med rundt 100000 km på speedon.

 

I begynelsen hadde jeg lyst på 4,2 V8 fordi det er så utrolig grom lyd at jeg blir gæren av å tenke på det, men har hørt at 2,2 t er best, siden det er en sterk motor som er mye lettere enn den tunge V8 motoren og i tillegg er det turbo. Men tenk så gromt å høre brølet fra V8'n når du står på tomgang og ikke minst når du trykker gassen i bånn notin

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du blir overrasket over den deilige lyden i 2,2T også, selv om det ikke er noen v8`er.

Vet om fler som synes 5`erne til Audi er noe av det beste man kan høre på.

 

Jepp! 5'ern er bare grom, mens v8'n er rett og slett kjedelig!!!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! 5'ern er bare grom, mens v8'n er rett og slett kjedelig!!!

 

 

kjedelig er jo å ta litt i syns jeg!

 

Og det med at v8'ern har grom lyd på tomgang stemmer ikke så veldig! er jo ingen amcar motor selv om det er v8! er bare summing egentlig men hører jo det er noe annerledes unnder der ja!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til en kammerat har en se500 mercedes..

Den hadde hull i eksosen en periode.. og man skulle ikke tru det var en tysk bil som kom nedi gata når han ga gass! :D

Hørtes ut som den verste amerikaneren..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår