Gå til innhold

daff GTI

Ranger emnet

habben

Anbefalte innlegg

Dersom han har en GTI og 2E motoren er det multipoint og ikke monopoint.

Kople til med VAG-COM og les av eventuelle feil. Det får du gjort hos ett VAG verksted som f.eks Møller.

Dersom luftfilteret er byttet til ett konfilter fra f.eks K&N er det stor sjans at LMM har tatt kvelden. Gjør derfor som Bjørn foreslo; napp ut kontakten på LMM og se om det er noe forskjell.

Kan forsåvidt være småplukk som forårsaker dette også, som bensinpumpe eller tett filter.

Nappet ut kontakten på LMM og da gikk bilen plutselig mye bedre gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, hvor sitter den egentlig da?

På luftfilterboksen, men du har ikke LMM. Bare 1,6 x-flow, 2,0 8v, 2,0 16v og Vr6 motorene som har dette..

Habben:

Hvis du har tatt ut kontakten vil bilen gå i nødmodus, så du bør enten rense LMM eller kjøpe ny.. Mulig den bare trenger en rens, bruk isopropanol..

Hvis ikke dette hjelper bør du kjøpe ny, da å kjøre bilen i nødmodus er som å kjøre Windows i sikkerhetsmodus:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På luftfilterboksen, men du har ikke LMM. Bare 1,6 16v, 2,0 8v, 2,0 16v og Vr6 motorene som har dette..

Habben:

Hvis du har tatt ut kontakten vil bilen gå i nødmodus, så du bør enten rense LMM eller kjøpe ny.. Mulig den bare trenger en rens, bruk isopropanol..

Hvis ikke dette hjelper bør du kjøpe ny, da å kjøre bilen i nødmodus er som å kjøre Windows i sikkerhetsmodus:D

Skal prøve å rense den, ellers kjøper ny. Eller brukt. Ny koster vel fort et par tusen? Bilen går jo greit virker det som uten LMM tilkoblet, men bensinforbruket skaut til himmels!

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Jeg har em golf 3 gti 8v også. Den er ganse daff i 1 og andre giret synes jeg. Går greit når jeg kjører alene, men med en gang det blir litt mer vekt i bilen. kanskje 1 eller 2 lette personer så drar til og med en 1.6 liter passat fra meg.

Hva kan dette kommme av. Er det luftmengdmåleren som er ødlagt hos meg også.

Motoren har gått 200.000 ++. Er helt orginal.

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider