Gå til innhold

Bytting av tallskiver, viser vill ikke av :(

Ranger emnet


yellowpolo

Anbefalte innlegg

hmmm. forstår ikke at de skal sitte så satans hardt fast, har ennå ikke fått dem av. har prøvd med gaffel 2 ganger og i dag tok jeg og en annen i så hardt at gaffelen nærmest bøyde seg og det virket mer som vi nesten trøkket gaffelen igjennom orginale tallskivene ved å bruke så mye makt. Er det liksom meninga at i en 1.4 `97mod at de ikke skal kunne tas av!?

Polo er som et kinderegg, lite og noe godt inni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. forstår ikke at de skal sitte så satans hardt fast, har ennå ikke fått dem av. har prøvd med gaffel 2 ganger og i dag tok jeg og en annen i så hardt at gaffelen nærmest bøyde seg og det virket mer som vi nesten trøkket gaffelen igjennom orginale tallskivene ved å bruke så mye makt. Er det liksom meninga at i en 1.4 `97mod at de ikke skal kunne tas av!?

 

Bruk et stort flatt skrujern da..... Har selv 97 mod 6N og gikk av der tilslutt....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte gaffel jeg oxo (96mod polo). Var redd jeg skulle ødelegge hele speedoen, fordi di satt noe grasaaat! Men lirket litt fram og tilbake, samtidig som jeg presset hardt opp.. da kom di sakte men sikkert..

Brukte en gaffel med "store mellomrom mellom tennene", slik at gaffelen kom et godt stykke inn under viseren..

 

Lykke til..

 

-Thomas-

-->88mod Hilux,68mod Boble roadster

(x)94mod Bmw 318is,91mod Golf2 TD,96mod Polo 6N 1,6l,81mod Hilux type stOr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor har du kjøpt skivene dine?? hva kostet de??

 

...jeg scanna di originale skivene, og brukte en "invert-funksjon" i paint-shop..

Skrev dem ut på full kvalitet på fotopapir. Brukte -LANG- tid på å skjære ut hullene til displayene. Pris? under 10kr :)

 

-Thomas-

-->88mod Hilux,68mod Boble roadster

(x)94mod Bmw 318is,91mod Golf2 TD,96mod Polo 6N 1,6l,81mod Hilux type stOr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

greit nå ha bjørn på ( http://www.deltagfx.com ) laget ferdig tallskiver til poloen min :) og jeg så første bildet via webcam isted. Så i kveld blir det litt lodding og knot for å sette inn blå dioder ;) blir møje lekkert.

 

Er det noen her som har byttet alt av lys i hele dashbord delen i en polo 6n ? tenker bl.a på det ved der du regulerer viftene osv ..(midt på konsolen..) Når man skrur ut midt konsolen er det sånn grønn filter sak bak som gir grønt lys til instrumentene. Er det noe sted på nett eller har noen tips om hvordan jeg skal annskaffe hvite\klare også beholde de små icon\bildene som viser små tegn. skal montere blå dioder bak dem.. men blir ikke akuratt blått lys når den grønne skiva er der. (fæl farge forresten..)

 

en siste ting. noen som har fikset på lysene bak disse "monitorene" i poloen sin? (de som viser km lenge, kl osv.)

 

tallskiver.JPG

Polo er som et kinderegg, lite og noe godt inni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår