Gå til innhold

Omega MV6

Ranger emnet


Baldrick

Anbefalte innlegg

er ikke noe spes å se etter på den bilen,sjekk etter oljelekk fra pakn til oljepumpe.elles en grei bil,de fleste er vell hardt kjørt opp igjennom.kan bli ei gill vogn det;) tjah,mauelt gir er å foretrekke. 2,5td motoren går sjikkeli gått med en chip,men her MÅ du ha mauell,automatkassene er dårlig å ryker hvis du chipper.elles er en 2,5 en god traver det au,vi har ikke hatt no spesielt galt med de. klart mv6 er ett hakk kvassere en deg,deilig 6er lyd;)

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Noen som har erfaring/kjennskap med denne modellen/motoren? Hvordan er den sammenlignet med 2.5V6 og 2.5TD når det gjelder prestasjoner og annet? Gode grunner for å kjøpe/ikke kjøpe?

 

Er det en 6 syl 3l med 211 hk eller .no? Går en sånn her på stedet mener jeg.. ganske sjeldne biler vel?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

 

Er det en 6 syl 3l med 211 hk eller .no? Går en sånn her på stedet mener jeg.. ganske sjeldne biler vel?

 

Er ikke en veldig skjelden bil, men heller ikke den mest vanlige... begynner å bli endel varebiler på bruktmarkedet som virker fristende, men vi får se, avhenger av å få solgt S6en først evnt! Fikk tilbud om ca. 350 hk i S6en for 25.000 litt fristende det også... men så var det disse pengene da;)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MV6 er noe kjappere enn 2.5V6 ,så vidt jeg husker så bruker MV6 9,0sek 0-100 og 2,5V6 9,3 (manuelt gir) Ikke så veldig imponerendes men bilen veier 1750kg +fører så det er nok å dra på.

 

2.5Td er ikke så kjapp orginalt MEN med en chip så får du visstnok 170hk og da kjører du fra en 2,5V6.

I 2,5Td sitter det forøvrig samme motoren som i BMW 525TDS.

 

Jeg ville gått for 2,5V6 eller MV6 det er nydelige motorer med RÅ lyd. MV6 er en "rødmerket" bil hos forsikringsselskapene så den er dyr og forsikre ,men 2,5V6 er billig (jeg betaler 5000kr på min i året).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Noen som har erfaring/kjennskap med denne modellen/motoren? Hvordan er den sammenlignet med 2.5V6 og 2.5TD når det gjelder prestasjoner og annet? Gode grunner for å kjøpe/ikke kjøpe?

 

 

Skjekk etter olje lekasje på toppdeksel og få målt om det er noe co i kjølevannet...

ta en naf test før du kjøper den..

 

fordeler med bilen er at den er god å kjøre, rå lyd og går jo brukbart...

 

Ulemper er dele priser,bensinforbruk og en del små feil på den..

 

noe mere du luer på så bare spør, har skrud endel på dem..;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår