Gå til innhold

Hjullager ryker for 2 GANG!!!

Ranger emnet

kannibalen_lufus

Anbefalte innlegg

Halla folkens.

Hjullageret røk på bilen min i december. Fikk byttet det i begynnelsen av januar på et verksted. Allerede 2 uker etterpå begynnte hjullageret å bli gåent igjen, og nå ca. 1 mnd etterpå er det ca som da jeg fikk byttet det!

De på verkstedet sklle ta en titt på det i morgen.

Det jeg lurer på er om det er verkstedet sin skyld at det ryker så fort. Hvis det er noe annet galt som gjør at hjullageret ryker (som navet?? f. eks), burde ikke de ha fått det med seg når de byttet hjullageret.

Har ikke så lyst til å betale dobbelt opp her hvis verkstedet har ansvar for dårlig jobb.

Takker for alle svar...... chicken

Alfa 156 1,8TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla folkens.

Hjullageret røk på bilen min i december. Fikk byttet det i begynnelsen av januar på et verksted. Allerede 2 uker etterpå begynnte hjullageret å bli gåent igjen, og nå ca. 1 mnd etterpå er det ca som da jeg fikk byttet det!

De på verkstedet sklle ta en titt på det i morgen.

Det jeg lurer på er om det er verkstedet sin skyld at det ryker så fort. Hvis det er noe annet galt som gjør at hjullageret ryker (som navet?? f. eks), burde ikke de ha fått det med seg når de byttet hjullageret.

Har ikke så lyst til å betale dobbelt opp her hvis verkstedet har ansvar for dårlig jobb.

Takker for alle svar...... chicken

Kjører du med spacers, breie dekk og aktiv banekjøring så kan du nok klare å spise hjullager.

Men jeg har nå mere trua på at det er feil fra verkstedets side, kanskje det ha blitt dårlig oppsmurt, for lite fett, ganske det har fått inn noe grus/vann..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de kom fram til at det var senterbolten som var begynt å løsne,de bare strammet den.

Virker som den løsner av seg selv etterhvert, noe som kan brukes for å holde mutteren på plass, "muterlim"eller noe lignende.

sitter nå men tror den kommer til å løsne lit igjen, skrur av seg selv.

funker d å bare bytte bolten?

Alfa 156 1,8TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bruke locktite, slags "mutterlim"

Men det skal vel være en låsepinne på sånne muttere, som er tredd igjennom både bolt og mutter og bøyd ut til sidene.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende at plasten som holder fett og lager på plass

er ødelagt. Da har verkstedet gjordt det feil.

Har ikke noe peiling på saab men det kan jo også hende at du har muttere

som skal klinkes i ett hakk på bolten.

Dette ser du fort hvis du tar av nav koppen hvis det sitter det på.

Denne klinkingen er låsingen på mange slags bil typer.

Akkurat som splint og hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider