anda Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Skal virkelig det gå an å løfte opp hele forgasseren på min 1,8 motor? Jeg kikket lenge på det, men fant ingen logisk festemetode... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Skal virkelig det gå an å løfte opp hele forgasseren på min 1,8 motor? Jeg kikket lenge på det, men fant ingen logisk festemetode... 3'er golf har ikke gasser, men monopoint injection... og nei, den skal ikke være løs! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anda Skrevet Februar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 3'er golf har ikke gasser, men monopoint injection... og nei, den skal ikke være løs! Jeg vet, men den likner jo på en gasser så derfor... Noen med golf3 som har peiling på hvordan denne dingsen er festet til topplokket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Jeg vet, men den likner jo på en gasser så derfor... Noen med golf3 som har peiling på hvordan denne dingsen er festet til topplokket? Ikke peiling på golf, men vil si meg ganske sikker i at innsuget er festet med 2 skruer for hver innsugskanal, altså totalt 8 skruer.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 mulig det er flensen som er gåen?.. iallefall, er 3 skruer som fester sulamitten samme, du ser dem på toppen der! =) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarild Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Se litt nærmere etter om forgasserflensen har morknet opp og delt seg i to. Dersom den er ødelagt så vil motoren suge falskluft og gå dårlig. Skal se slik ut: http://www.autospar.no/show.asp?page=znet_-motor_129080003.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anda Skrevet Februar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Se litt nærmere etter om forgasserflensen har morknet opp og delt seg i to.Dersom den er ødelagt så vil motoren suge falskluft og gå dårlig. Skal se slik ut: http://www.autospar.no/show.asp?page=znet_-motor_129080003.htm Det er det som er galt. Takk skal du ha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarild Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Kjekt å høre at du fant problemet. Hadde akkurat samme problem på min for ei stund sia. Når du nå skal kjøpe nye forgasserflens så råder jeg deg til å styre unna møller. Dem skulle ha dobbelt så mye som det autospar skulle ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anda Skrevet Februar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Ja ok. Passer den du linker til til min motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarild Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Ja er meget sikker på at den passer til bilen din, men for å være på den helt sikre siden så kan du sende en mail til autospar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anda Skrevet Februar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Ja er meget sikker på at den passer til bilen din, men for å være på den helt sikre siden så kan du sende en mail til autospar. Ja ok. Den er ser jo helt lik ut også, så da bør det være den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anda Skrevet Februar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Nytt problem! Jeg dro på mekonomen og fikk tak i pakningen idag, og satte igang. Men jeg støtte jo selvfølgelig på problemer. Hvordan i huleste kommer jeg til de 4 skruene som fester shiten til pakningen????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Tar av den svarte shiten på toppen enkelt å greit.. ;) Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarild Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Ja det er som vwfreak sier du tar av alt på toppen. Ser du på det første bildet så er det en bolt som er synlig og to som er gjemt under de 2 plastik proppene. Når du så har fått ut de 3 boltene da er resten plankekjøring :) Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarild Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 og en liten ting til..håper du tok av minuspolen på batteriet når du kobla fra ledningene på forgasserhuset. Dersom du ikke gjorde det så kan bilen gå i nødmodus i værste fall. Det gjorde den ihvertfall til meg og da måtte jeg få resatt nødmodusen hos møller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg