Gå til innhold

Turbo på 2.2 vtec

Ranger emnet


pIMp

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe et drag turbo kit, men jeg har ikke geie på trimming, så jeg lurer på om det er bra? Hvor mye kan jeg få ut av motoren min uten å bytte stempler osv. Har tenkt litt på dette turbo kitet + dyser og datasprut, er det en god ide? Det står at turboen skal være god for 450hk stemmer dette? Hvor mye tåler girkasse og clutch?

 

Kom med synspunkter og tips :D

 

Drag kittet ineholder:

 

Drag High flow 4 into 1 cast iron turbo exhaust manifold

Turbonetics T4/T3 High flow turbocharger assembly

Turbonetics Deltagate Mark II Wastegate (7 PSI Spring)

Drag High Flow front mount intercooler w/

polished cast aluminum end tanks

BLITZ Super Blow Off Valve

Drag mandrel bent high flow chrome plated intercooler pipes

Drag mandrel bent high flow exhaust down pipe

Drag wastegaste dump tube assembly

Drag Blue silicone hose and hose clamps

Drag High pressure/High volume inline fuel pump

Drag Boost dependent FMU fuel regulator

Intake air filter assembly

Map sensor bypass valves

Stainless steel braided oil feed line w/ fittings

Oil return assembly

All nessasary hardware and fittings

All nessassary hose and hose clamps

All nessassary gaskets

Installation manual

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen honda ekspert, men jeg går ut ifra at dette kitet er beregnet på originalsprutet på motoren, det står jo at det er en 7psi fjær i wastegaten, og det er jo ikke så mye trykk da, høres ikke ut som noe 450hk kit det der:rolleyes:

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. neida.. Kitet skal gi 100hk ekstra på hjulene ved 7psi står det. men turboen skal klare 450. Så det jeg lurer på er om turboen er bra og om jeg kan lure ut mere med andre dyser og datasprut. For jeg har ikke råd til å bytte stempler osv :( :(

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh sjekk ut f-max kitene..

 

du burde også registrere deg på http://www.preludeonline.com, koster $6 men er vel verdt det... gutta der inne kan mye :).

 

Du får kanskje 230-240 hk på hjula med et turbokit på den motoren med en god del arbeid, men er nok vel verdt det... :)

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det kittet går det sikkert bra med 7 psi og når du får råd du jo bare oppgradere med dyser og sprut. Kjører du med moderat trykk (tipper ca 0,8 bar) holder nok motoren ganske lenge. Når du får problemer er det jo bare å oppgradere med råere stempler og råder. Har man lagt ut pengene for dette selv og vet hva det koster om noe ryker pleier de fleste å ta det ganske rolig.:D

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår