Gå til innhold

Skilting

Ranger emnet

Probe GT

Anbefalte innlegg

Det er regler på hvor høyt fra bakken osv skiltet skal stå.

§ 39-3. Plassering av kjennemerker på bil

1. Kjennemerket foran skal være plassert slik at høyden fra vegbanen til nederste kant av kjennemerket er 25 cm eller mer, mens høyden fra vegbanen til øverste kant skal være mindre enn 80 cm.

For kjennemerke bak skal de tilsvarende høyder være hhv. 30 cm og 120 cm.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære bror var på vei hjem her om dagen og han hadde akkurat reparert frontfangeren sin. Den skulle til lakkering dagen etter....

Han hadde satt den på der han reparerte den og var på vei hjem og hadde derfor lagt skiltet i frontruta. på vei hjem møtte han en politibil som vrengte rundt og satte på blålys og sirene......

Bror forklarte hvordan det lå ann men den jævelen av en snyt sa at om skiltet ligger i frontruta eller i dass er en og samme ting!! Skiltet skal stå på sin rettmessige plass pga.. at det er veldig mange som spekulerer i dette og kan dermed kjøre fort forbi fotobokser mm.. uten og bli tatt.....

Det ble 2000 sure kroner i bot den dagen...

Så det er veldig risikabelt å ta sjangser selv om man kan ha flaks....

Er tydeligvis forskjell på politibetjenter... Har de veldig lite å gjøre så kan du sikkert bli tatt for å ha en gammel banan liggenes i baksetet og... Det kan lukte vondt slik at føreren blir uoppmerksom i trafikken:p

Hjelp sier jeg bare*!

23.JPG

Nissan 200SX RS13 med trivelige mods.

www.sandvik-bros.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blitt stoppa 2 ganger pga jeg ikke har hatt skilt foran..

første gangen sa de at om jeg ikke satt det på fikk jeg bot neste gang jeg ble stoppa...

neste gang sa den forøvrig lite koselige mannen akkurat det samme.. lol

hadde skiltet i bilen, sa det hadde løsnet :rolleyes:

mye billigere å kjøre forbi fotobokser uten skilt foran..... sombrero

om en bil er typegodkjent med stort skilt skal det godt gjøres å få den godkjent med lite skilt... det var en periode da det lite skiltet kom at endel folk var snille å gav ut lite skilt, men er slutt på det nå chicken

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider