Gå til innhold

Anti-Fotoboks spray ?

Ranger emnet

OleVik

Anbefalte innlegg

Den sprayen der hjelper ikke. hart vært mange tester av den både i sverige og Norge og ingen mente den ville hjelpe. råder deg heller til å skjule ansiktet godt enn å spraye det der på skiltene og håpe på det beste. De kan jo trossalt ikke gi folk bot så lenge de ikke klarer å gjennkjenne føreren.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo trossalt ikke gi folk bot så lenge de ikke klarer å gjennkjenne føreren.

Hvis jeg bare tar ned solskjermen og legger hue litt høyt (så de ikke ser ansiktet) så kan de ikke gi meg bot uansett ? Trodde de gav bota uansett jeg, og at man plikta til å evt fortelle hvem som kjørte eller noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har blitt fortalt fra "sikre kilder" så er det bileier som får tilsendt bota ved fartsoverskridelse.

Har du lånt bort bilen og låneren har feilparkert så kan du nekte å betale parkeringsboten og faktisk vinne saken på det.

Nå skal det sies at jeg holder fartsgrensa og betaler for parkeringen hvis dette er påkrevd, da jeg slipper å havne oppi slike uheldige situasjoner.

Kanskje noe for andre å tenke på også?

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vær så snill å betal bøtene deres sånn at kjell mangle og de andre politikerne kan få en ekstra feit ferie bonus!!!!

* 3 dørs sierra 2,0l (bygges om til vingebil)

Fader turbo du som snurrer, gi oss i dag vårt trykk. Forlat oss våre slitne råder og topppakninger, som vi forlater bryet med sevice. Led oss ikke inn på teknisk kontroll, men fri oss fra TUV og godkjennelser. For ladetrykket og pop-offen er din i all evighet! Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Leste på http://www.photoblockershop.no/ om en spray med klarlakk som gjør at skiltet reflekterer helt hvitt og gjør reg nummer uleselig ... Noen som har testet dette ? Funker det er det jo must!

Det beste er vel å spraye selve "øyet" på fotoboksen ;)

Kan ikke være så vanskelig å lage en pinne som man taper en sort sprayboks på, og med en snor som man drar i slik at "øyet" blir blendet, men selvfølgelig så er sikkert ikke dette lov, så da er det best å ikke gjøre det :nono:

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det hjelper på fotobokser, men du får hvertfall laserjammer som du monterer rett over skiltet.

Jævli bot hvis man blir tatt for det da men...

Hadde vært kjekt om den sprayen hadde fungert ja, for man kan jo være litt uheldig og ligge 5km/t over grensa på en ukjent veistrekning. Det fins vel ikke kjiipere bot en den på rundt 5km/t over grensa, for det er jo så unødvendig.

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke bot for laser-jammer.. Bare radar jamming som bøtelegges

Feil.De er lovlige å kjøpe og selge, men ikke bruke.

Fra veitrafikkloven:

§ 23b. Forbud mot bruk av elektronisk utstyr i motorvogn

Departementet kan gi nærmere bestemmelser om forbud mot bruk i motorvogn av elektronisk utstyr som kan forstyrre føreren.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på http://www.photoblockershop.no/ om en spray med klarlakk som gjør at skiltet reflekterer helt hvitt og gjør reg nummer uleselig ... Noen som har testet dette ? Funker det er det jo must!

En eneste ting som er kjempefint med denne sprayen er hvis du skal ta bilder av bilen din selv og du ikke er interessert i at alle ser skiltnr ditt, ihvertfall hvis bildet taes med blits.

Mazda Rx-7 - Silver

Lenke til kommentar
Del på andre sider