btl Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Hei Da jeg er av typen som lærer på egenhånd fikk jeg for en stund tid siden høre om påstand om at det er 50 smørepunkter på en bil. Jeg vil gjerne ha litt info om det. Jeg lurer på om det er noen spesielle steder det er viktig å smøre av og til? med fett og olje evt smørespray? Jeg har merket at låsmekanismen begynner å bli litt treg. Pleier verksteder ved service å demontere dørtrekk å smøre på låsmekanisme, åpne lukke mekaniske vindusveivmekanisme, hengsler osv? Hva med kryss i mellomaksler og rattaksler? Gummimansjetter på drivaksler og takluke? Er det noen andre steder det er viktig å smøre? Noen som kan gi litt info om det? Gjerne hvilket type smøremiddel man bør bruke hvor. Man bør jo f.eks ikke spraye mellomaksel kryss med CRC:) Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Hvis du kjøper deg en verkstedhåndbok til bilen din, vil alt slikt stå der. Også intervaller, type smøremiddel osv. Siden du er typen som gjør slikt sjøl vil en verkstedhåndbok være til svært stor nytte for deg uansett. Det er en glimrende måte å bli kjent med bilen på. Verkstedhåndbøker til kurante biler som Ford Sierra får du tak i på Biltema. Hvis ikke de har, kjøper du den fra bokhandelen Automobilia i Oslo. De har egen hjemmeside. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg