Gå til innhold

940 turbo

Ranger emnet

Gjest Anders

Anbefalte innlegg

Originally posted by Anders

hei! kan noen fortelle litt om denne bilen?? litt spec osv. dyre å forsikre?? er det en motor som er litt å trimme???

mvh Anders

Er 170-180hk originalt, forsikring er ikke så galt, kommer veldig an på alder på eier. Trimming gjøres med 3skiver på hver skrue til wastegaten...tar toppen 20minutter, og vips har du 220hk! Da begynner den å sparke litt, men det er mye å hente ut av en forholdsvis original motor. Etter 94 kom det underspyling av stemplene og reg.reim med lavere motstand. Den motoren er et bedre utgangspunkt for trimming, og kan gå ganske bra med original turbo og originale dyser. Det vanlige er å sette på en cosworth turbo og V70T5 dyser. Da er du lett oppi 250hk.

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generellt sett er gjensidige billigst på forsikring.

De tilbyr "forsikring kalkulator" på hjemmesiden.

Man regger seg på gjensidige.no (må lete litt etter bil forsikring), så kan man velge bil type, hvor langt man kjører, hvor man bor, etc.. så regner den det ut for en.

Man kan lagre forskjellige tilbud.

Kjekt om man skal finne ut om man har råd å forsikre en bil i forhold til en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor stor motor er det på denne bilen??? finst d stylingsett til den??? er det bakaksling eller klokke og stikkakslinger???

mvh Anders

Den har vel standard 135hk, men kan skru opp trykket, bytte kam, etc. og dra ut 220hk lett (visstnok).

Over 220hk, må man gjøre div andre ting også.

Det finnes seff styling til den. Den har bakhjulstrekk og jeg mener den har multilink bakaksel. Er ikke helt sikker på om den hadde det alle årene.

Kan forresten bruke samme felger på den som 2/7 serie. også 960 frem til 95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva må skiftes for å få 960 front på disse bilene??? noen som vet hvor mye det koster???

mvh Anders

DU må vel bytte skjermer, fanger, panser, lykter.

Det koster sikkert litt, siden 960 er en ganske kewl bil!

men stort sett er 7 og 9 serie på samme plattform mener jeg.

Jeg tror du kanskje må lage noen nye fester til tingene, det er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider