Gå til innhold

940 turbo

Ranger emnet

Gjest Anders

Anbefalte innlegg

• 1 year later...

940 har stiv bakaksel. 960 har uavhengig hjuloppheng. 940fk kommer med lavtryksturbo 135 7 36 hj orginalt. lille turbon skal vist være god for 1.7 bar. kjører selv på 1bar på en slik bil. effektanlegg og chip og man skal vist være oppi 220hk.

FT eller TF motoren (husker ikke hva vanlig turbo motoren het ) har vell en 160 til 180 hk. 960 har rekke 6 uten turbo men fra belgia kom 960 med 4er og turbo. aner ikke antall hk i de.

Forsikringa på meg alene kom på litt over 40.000. noe som var uaktuelt. tok den på noen andre og fikk den ned i 6.000.

jeg er 19år.

Ellers er 940 en genial bil. stivere dempere og senke sett så har du en utrolig morsom bil og kødde med. tåler mye juling.

får plast til de også: 01vojm900-02b.jpg

01vojm900-01b.jpg

volvo_19.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ealoken

Det er Disel Turbo motoren det. ;) en kamerat av meg har det i sin 740

Mvh Erik

tror du roter litt her.

Selv om 760TD var verdens raskeste stasjonsvogn (eller var det verdens raskeste diesel stasjonsvogn?), hadde den bare rundt 100hk.

Den kjørte med D24T motoren fra VW.

Du har FT og FK til 940,hvor FK har 135hk elns, mens FT har 156-165hk.

I 740T, er det b230et med 182-184hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

tror du roter litt her.

Selv om 760TD var verdens raskeste stasjonsvogn (eller var det verdens raskeste diesel stasjonsvogn?), hadde den bare rundt 100hk.

Den kjørte med D24T motoren fra VW.

Du har FT og FK til 940,hvor FK har 135hk elns, mens FT har 156-165hk.

I 740T, er det b230et med 182-184hk.

Jeg roter ikke, Han har en 740 ( sedan) og han har en 2.3l DT på 165 hk, jeg kan godt ta et bilde av vognkortet ögså legge det ut, motoren har sitti der i fra bilens "fødsel".

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo_original

Det er IKKE multilink bakaksel på 940 eller 940 Turbo. Bare på 960.

Hvis bilen er importert kan det være multilink aksling på volvo 940,men på "norsksolgte" biler er det ikke det.Volvo 960 hadde multilinkaksel ifra starten,men 965 fikk ikke det før i 95 da nye typen multilinkaksel kom..Både 740,940 og 960 finnes med 2,0 16v turbo..går noen av disse på norske veier også..en kompis hadde en for noen år tilbake...

Men: volvo 940 turbo=b230ft/b204ft

Ifra 95 har vel alle 940 turbomotor,noe som lett kan rotes med og tro at alle heter 940 turbo..Men en 940 med fk-motor heter ikke 940 turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ealoken

Det er Disel Turbo motoren det. ;) en kamerat av meg har det i sin 740

Mvh Erik

Jeg snakka med han i dag, det er en 940 DT motor som er flytta over(altså ikke fra bilens "fødsel" beklager feil info), standar Disel suge motor til 740 var på 82 hk.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider