Gå til innhold

Asconaspørsmål, pris og automatchoke

Ranger emnet


arien

Anbefalte innlegg

Hei!

Moro å finne et B-Ascona forum på internett!

Jeg har en 1978 1.9s stående som jeg nesten ikke bruker. Så jeg tenker på om jeg kanskje skal selge den. Ikke noe enkelt valg for det er en urkul bil!! Jeg er litt usikker på hva jeg kan forvente å få i pris. Har sjekka litt rundt etter lignende biler på internett og hva de går for. Men det virker som de fleste er enten rusta ihjæl eller modifisert, noe som vel har innvirkning på prisen. Bilen min er mer eller mindre original så man kan vel ikke sammenligne sånn direkte? Hverken jeg eller forrige eier har gjort noe med den utover vanlig vedlikehold.

 

Kan jo si litt om Asconaen min:

1978 mod. 1.9s (todørs) som jeg tok over etter en gammelonkel for etpar år siden. Han kjøpte den ny i 1978 men brukte den veldig lite. Bilen er rustfri bortsett fra etpar overflate'femøringer' på mindre synlige steder. Teknisk er den i god stand, har ikke hatt noen problemer med noe sånt noe. Interiøret ser ikke nedslitt eller 'gammelt' ut i det hele tatt. Bilen ser egentlig veldig fin ut til å være så gammal. Har sklidd greit gjennom EU-kontroller uten større problemer. Forrige gang måtte jeg vel skifte ei pære i skiltlampa bak men det var også det hele. Lakken er såvidt jeg vet også original og ser helt grei ut. En omgang med rubbing hadde sikkert gjort den enda bedre. Veit ikke hva fargen heter men den kan vel kalles noe sånt som oker/guloransj.

 

Dette er ikke ment som noen salgsannonse. Men det virker som folk her inne har bra peiling på gamle asconaer så jeg lurte på om noen hadde en slags formening om hva den kan være verdt.

Har ingen skikkelig bra bilder av bilen for jeg har ikke digitalkamera. Men noe kan jeg vel alltids få lagt ut hvis folk vil se.

 

Og så var det en ting til forresten, det er automanchoke på bilen, noe som er et helvete om vinteren. Er det mye arbeid å gjøre om til manuell isteden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammeraten min kjøpte en av sine Asconaer, en 78 SR 90% rustfri for 13 tusen tror jeg. Litt usikker på den der. Men Hvis den kom lett gjennom EU uten problemer og har gått lite så er den jo vært over 10 000kr. Fint å se at det finnes noen orgniale Ascona B igjen der ute. Jeg gav litt mye for min, sett litt sånn i ettertid. De pleier å gå fort unna hvis de befinner seg på denna delen av landet. Men har jo sett flere Ascona'r tilsalgs for 2-5tusen kr. Men sokm oftes har det vært påkost på over 10 000 på en slik bil for å få de i skikkelig stand...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg ga 7k å ei flaske med cheap-ass brennevin for min.

Den er bort imot rustfri, lakka svart-metallic profft, og har nye sider innvendig(Skinnlook med knapper) og sideskjørt.

En gammal mann som eide den i 20år, så begge døtrene hans.

Siste 3 åra en bilmekaniker som har bygt om fra 1,6 til 2liter.

Står på dobbel Weber med Sprint-filter.

Har måtta skifte starter, og må føcke litt med bremselysa.

Ellers er det ikke noe galt med den.

Jeg syns at 7k var en grei pris. Den er ikke godkjent da men.

Førstegangsregistrert i 75, så det er veteranbil sombrero

 

Har handla litt div nå da til runt en tusing.(Allycat, Simons, GT-ratt og Irmscher-spoiler)

 

Eineste som er irriterende er at jeg kjøpte den med en nabo, som ga 5k for den en uke tidligere :(

Men jeg bare måtte ha den. Var å kikka på en Ascona til før på den dagen, men den var en stor skuffelse :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for og ødelegge topic, men jeg har fått tilbud om en Opel Ascona B 1978mod. 2.0s, fin innvendigt, med betalt årsavgift og eugodkjent til neste år en gang. Er full lexmaul styling på den og simons effektanlegg.

Er 8000 en bra pris for denne ? Det må skiftes panser og høyre framsjerm pga. bulker. sombrero

En vakker dag så får jeg nok lappen på bil ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei pris det. Men husk, det er ikke alltid en får det en betaler for.. Vær obs på rust iallefall. Pleier å være mye rust i gulvet framme ved pedalene, og i bagarsjerommet.

 

Men ellers god handel!

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for og ødelegge topic, men jeg har fått tilbud om en Opel Ascona B 1978mod. 2.0s, fin innvendigt, med betalt årsavgift og eugodkjent til neste år en gang. Er full lexmaul styling på den og simons effektanlegg.

Er 8000 en bra pris for denne ? Det må skiftes panser og høyre framsjerm pga. bulker. sombrero

 

det er ikke den røde?

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår