pahf Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 På renultn er det hakkepelita Q piggfri dekk. Er det normalt at disse støyer noe inni h*****. Uansett føre og vær så er det en jevn lyd som gjør aten stakkar holder på å klikke. Noen som vet om det er normalt med mye støy på renault el om jeg må kjøpe 200kg demping og heldempe hele bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Sikker på at det ikke er et hjullager som lager litt lyd da..? Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Gjekk opp bilen å snurr på hjulene, hører du noe da så få det fikset ;) Med vennlig hilsen Niclas Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Februar 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Sikker på at det ikke er et hjullager som lager litt lyd da..? Hvis det er hjullagrene vil det ikke gi litt slakke i dekkene? og litt "sjangling" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Trenger ikke merke noe på bilen nei, men er lyden konstant?? Forandrer lyden seg ettersom du svinger til høyre eller venstre?? Hvis det er et hjullager på f.eks høyre side som har gått så vil lyden være borte når du svinger til venstre, men komme når du svinger til høyre. (Da belaster du ikke hjullageret.) Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Lyden skal være ulete på en måte.. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Februar 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Lyden er konstant uansett hjulretning og om jeg clutcher, forskjellige gir. Eneste gangen den er stille er når jeg står stille :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Gjekka opp bilen ennå eller? hehe, da får du nok svaret med engang. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Februar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 det er -10grader ute og da må jeg jekke den opp midt på gata, blir ikke populært. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Haha, nei da forstår jeg, 10kuldekrader her og! Trodde du kanskje hadde en garasje;) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Et gåent hjullager vil gi det jeg kaller en "romle" lyd og det trenger ikke være slakk i hjulet for at et lager romler. Du får vente på mildvær og få bilen i lufta... Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Trenger ikke merke noe på bilen nei, men er lyden konstant?? Forandrer lyden seg ettersom du svinger til høyre eller venstre??Hvis det er et hjullager på f.eks høyre side som har gått så vil lyden være borte når du svinger til venstre, men komme når du svinger til høyre. (Da belaster du ikke hjullageret.) Er motsatt du. Hvis lageret på høyre side er gåent så uler det når du svinger mot venstre, for da flytter bilens tyngdepunkt seg mot høyre... Og hjulagret på høyre side får mer belastning. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Er motsatt du. Hvis lageret på høyre side er gåent så uler det når du svinger mot venstre, for da flytter bilens tyngdepunkt seg mot høyre... Og hjulagret på høyre side får mer belastning. hehe, OK.. Tenkte over dette etter at jeg hadde skrevet, var liksom noe som ble rart... doh Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Kan godt være det er hjullageret dette her. Kom stöyen med en gang da du monterte vinterdekkene? Har selv måttet skifte er hjullager for ikke så lenge siden. Stöyen var akkurat som dekkstöy, ikke noe romlende eller skrapende lyd. Lyden var også uendret uansett svinging og det var ikke noe slark jeg klarte å oppdage da jeg sjekket selv. Edit: forresten så husker jeg det var en litt "nummen" fölelse i rattet Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Februar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Eneste som ikke passer er nummenheten i rattet, men det kan godt stemme det du sier ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg