Gå til innhold

trimkam på 1.6 8v

Ranger emnet

Big-Z

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for kort tid siden en Golf '87 1.6 med trimkam. (skal visst være det råeste(?!) til motorer med Hydr. løftere)

Det som er saken er at jeg ikke får motoren til å gå rent i varmkjøringsfasen. kaldstart og tomgang ved varm motor er ikke noe prob. (spytter og bråker mer enn orginalt) alle chokedeler på gasseren er i orden.....

Er det noe jeg kan gjøre for å bedre dette eller er dette ett resultat av annen kam??

Takker for tips/svar!

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

-90 VW Passat cl stv 2.0L

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammen er handlet hos Mobeck i Trondheim, og forgasseren er en orginal 2E2.

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Big-Z

Kammen er handlet hos Mobeck i Trondheim, og forgasseren er en orginal 2E2.

Det sier jo ikke så mye

Piper, Schrick, dBilas, Kent.....

254/260/262/264/268/270/272/276/280/288????????

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Big-Z

Jeg kjøpte for kort tid siden en Golf '87 1.6 med trimkam. (skal visst være det råeste(?!) til motorer med Hydr. løftere)

Det som er saken er at jeg ikke får motoren til å gå rent i varmkjøringsfasen. kaldstart og tomgang ved varm motor er ikke noe prob. (spytter og bråker mer enn orginalt) alle chokedeler på gasseren er i orden.....

Er det noe jeg kan gjøre for å bedre dette eller er dette ett resultat av annen kam??

Takker for tips/svar!

Ja selg den til meg så blir bilen din frisk igjen :)

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si at jeg vet hva som er feilen, men på min Golf 2 -87 mod gikk motoren helt pent alltid, frem til jeg råna hardt på en parkeringsplass og kjørte gjennom snøfonner som nådde langt opp på fangeren :)

Resultatet var at motoren begynte å fuske, så forsvant all efekten og tilslutt døde den.

Sliter litt med ettervirkningene av at 3/4 av motorrommet ble fyllt med snø :) Mulig det ligger noe vann her og der og kødder med motoren.

Men uansett, har fått ujevn gange, og hosting/spytting fra motoren ved kjøring under oppvarmingsperioden.

Litt kjipt.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.... har jo ikke sjekket dette..... men det hender ladelampa lyser ved synet av STORE vanndammer!

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider