Gå til innhold

Hvordan ser dere sivilpoliti biler?

Ranger emnet


Kimman

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I Oslo ser jeg alltid i bakspeilet om de har fler enn en brikke til bomstasjonen.

 

Er det noen som kan bekrefte at dette er en god strategi?

 

Jeg nekter å tro at de parkerer sivilbilene ute på gata i Oslo sentrum så hvis jeg ser to brikker ved speilet i tillegg til de vanlige tegna så er jeg forsiktig.

 

På den andre siden avskriver jeg en KF registrert Mondeo med bare bombrikke / ingen brikke i det hele tatt.

 

Ingen brikke i det hele tatt er garantert ikke sivilbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i oslo så finnes det bla. ca 10 nissan primeraer som politi har. disse er stasjonsvogner og har reg nr. DK 106XX. du ser også på de fleste siviler i oslo at de har ett kort hengende ned ved siden av bombrikken. dette fordi de skal kunne kjøre gjennom bommene som egentlig kun er tillat for busser. hvis dere kjører bakveien opp forbi poltihuset på grønland, så kan man se inn på parkeringsplassen til polti.. der står det mYYYe forskjellige biler som du ser er siviler. plassen der er delt opp med at den ene delen er til privatbiler og den andre til tjenestebiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo har Politiet altfor mange forskjellige biler. Har sett en metallic blå Passat Stv parkert på Majorstua.

Holdt på å dra fra en svart Caravelle VR6 i 140 på motorveien hjem fra Gardermoen. Den har 3 antenner og lykter øverst i hjørnene i bakruta. Har sett den i Oslo sentrum også.

 

Ellers finnes det også en svart Audi S6.

 

Ellers vet jeg om en sølvgrå S70 sedan (de gamle som ser ut som 850) med regnr. DJ22421.

 

Gode tips er som nevnt at bilen stort sett er ren. At bilen må ha mange antenner er gammeldags. Det er få biler med mange antenner nå.

Ellers har jeg aldri sett en sivil politibil med skiltplate.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som får deg til å klemme gassen i bunn : Skiboks, barnesete, solskjerm i barnemotiver og alle andre ting som kan relateres til barn, veldig møkkete bil (når det finnes renere biler på veien),

 

Jeg så en kar som hadde blitt stoppet av en mørk Omega stasjonsvogn. (Med blålys).

 

Den var møkkete og hadde Ole Brum solskjermer i bakrutene. ;-)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd de ikke gjorde det som det var snakk om for en del år siden. Å ha reklame på Sivilbilene. Da syns jeg bilforumet kunne ha kjøpt plass på en av bilene :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo har Politiet altfor mange forskjellige biler. Har sett en metallic blå Passat Stv parkert på Majorstua.

Holdt på å dra fra en svart Caravelle VR6 i 140 på motorveien hjem fra Gardermoen. Den har 3 antenner og lykter øverst i hjørnene i bakruta. Har sett den i Oslo sentrum også.

 

Ellers finnes det også en svart Audi S6.

 

Ellers vet jeg om en sølvgrå S70 sedan (de gamle som ser ut som 850) med regnr. DJ22421.

 

Gode tips er som nevnt at bilen stort sett er ren. At bilen må ha mange antenner er gammeldags. Det er få biler med mange antenner nå.

Ellers har jeg aldri sett en sivil politibil med skiltplate.

 

Har sett en sølvgrå Mercedes Benz Ml 55 AMG inne på område på grønland.

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

 

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

 

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AT skiltet begynner på DK har jeg også hørt er et sikkert tegn, pga alle sivilibilene heromkring blir registrert på samme sted (Drøbak eller noe...)

 

Hvis man skal se opp for alle biler med DK registrering kan du få det travelt. Det er den vanlige Oslo-registreringen. KF som en annen nevnte er heller ikke noe sikkert tegn da det er et utall av biler som registreres i Drammen.

 

Et godt tips er imidlertid KZ. Dette er nummeret i Horten eller noe der det finnes en liten fabrikk som bygger om politibiler, sykebiler etc, så mange av de er registrerte her. I tillegg er dette en liten by slik at det ikke er så inmari mange med dette nummeret.

 

Det finnes selvsagt sivilbiler uten KZ også, men overraskende ofte har de denne registreringen. Ellers vet jeg at politiet driver å leier/leaser biler for kortere tid slik at de bytter temmelig ofte, og det kan være en hvilken som helst modell.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter omtrent ikke å lete etter extra antenner osv, de er ikke helt dumme disse folka :) Så en kar bli stoppa her om dagen av sivil, var en gravskitten sliten 90talls volvo v40 v70 sak. 2 små blålys i grillen som var helt usynlige når de ikke var på og 1 bak som jeg ikke kunne se hvor var, så bare når det var på. 2 menn inni med regnjakker med MANGE farger, så ut som barneklær :D

 

Blir helt paranoid av disse sivilbilene jeg.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal se opp for alle biler med DK registrering kan du få det travelt. Det er den vanlige Oslo-registreringen. KF som en annen nevnte er heller ikke noe sikkert tegn da det er et utall av biler som registreres i Drammen.

 

Et godt tips er imidlertid KZ. Dette er nummeret i Horten eller noe der det finnes en liten fabrikk som bygger om politibiler, sykebiler etc, så mange av de er registrerte her. I tillegg er dette en liten by slik at det ikke er så inmari mange med dette nummeret.

 

Det finnes selvsagt sivilbiler uten KZ også, men overraskende ofte har de denne registreringen. Ellers vet jeg at politiet driver å leier/leaser biler for kortere tid slik at de bytter temmelig ofte, og det kan være en hvilken som helst modell.

 

Dette må jeg si meg enig i. Skulle til å skrive at veldig mange av de sivili Politi-bilene er KZ-registrerte. Dette er vanligst på østlandet.

Jeg har jo selv en del bøter på samvittigheten, men observerer til stadighet KZ-reg. biler. Spesielt Peugeot 406, Nissan Primera, Ford Mondeo, Toyota Avensis... og sikkert noen andre... Også vanlig å ha svarte sideruter bakerst og bakpå.

For et par års tid siden kjørte jeg litt VEL fort et stykke på Biri, og da jeg roet meg ned kom omsider onkel kjørende i en burgunder Peugeot 406 sedan. Den hadde spredere med blå lys i, blålys i bakrute, og i bakdørene. Det blinket VELDIG blått bak meg ei stund der angry . Det var også videokamera i bilen. Det var festet ved sladrespeilet som var skåret av på ene siden. Så ser du den i speilet, så er det ikke lett å se kameraet ihvertfall. Ser ut som en del av sladrespeilet... (men de bilene går dårlig da...he-he)

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet (ihvertfall i Oslo) gikk inn på et rimelig omfattende samarbeid med Avis for noen måneder siden om jeg ikke husker feil, hvilket betyr at det går myyye leiebiler som sivilbiler i Oslo-omr.

 

En bra regel er å kikke etter det ekstra flate kortet som henger ved siden av bombrikka i frontruta. (Det som åpner bussbommer etc) Har så langt ikke ferska en eneste sivilbil som ikke har dette kortet. Ellers står det jo ofte "volvo special vehicles" eller noe sånt på skiltplata bak.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår