Gå til innhold

børste støv av

Ranger emnet

Ecolyn

Anbefalte innlegg

Heisan!

Har hatt et anlegg liggende å støve ned i noen år, og nå fant jeg ut det var på tide å få børstet det av, har allt av kabling i bilen ferdig, komponenter jeg har til rådighet er Forsterker: Macrom 44.07 4 kanaler fra 1996, Sub: JL Audio 12W1 og kondensatorpakke på til sammen 2400 farad, har en ganske stor kondensator-pakke, hvordan skal denne lades opp på en trygg måte? må jeg ha større dynamo? har kun en på 55 A, Optima-batteri? Blir kondensatorpakken for voldsom??

Forsterkeren er programerbar (bridge-mode) dvs. skal kjøre frontsettet på den ene kanalen, og suben blir bro-koplet på den andre dvs. 2+3 , det jeg ikke har er frontsett, skal ikke ha større enn 5 1/4, noen gode tips som spiller godt sammen med suben og resten av oppsettet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvordan man regner ut oppladningstid på kondensatorer igjen.. er snart 2 år siden jeg lærte det :rolleyes: Men du må i hvert fall seriekoble en motstand med kondensatoren når den skal opplades. Jo høyere motstand jo lengre tid tar det, men jo tryggere går det for seg. Spørsmålet er jo hvor mye strøm som går gjennom der...så ikke motstanden brennes av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Har hatt et anlegg liggende å støve ned i noen år, og nå fant jeg ut det var på tide å få børstet det av, har allt av kabling i bilen ferdig, komponenter jeg har til rådighet er Forsterker: Macrom 44.07 4 kanaler fra 1996, Sub: JL Audio 12W1 og kondensatorpakke på til sammen 2400 farad, har en ganske stor kondensator-pakke, hvordan skal denne lades opp på en trygg måte? må jeg ha større dynamo? har kun en på 55 A, Optima-batteri? Blir kondensatorpakken for voldsom??

Forsterkeren er programerbar (bridge-mode) dvs. skal kjøre frontsettet på den ene kanalen, og suben blir bro-koplet på den andre dvs. 2+3 , det jeg ikke har er frontsett, skal ikke ha større enn 5 1/4, noen gode tips som spiller godt sammen med suben og resten av oppsettet??

Den forsterkeren er jo helt sjef, hadde en sånn for lenge siden, mener den ble kåret til årets forsterker i Europa i 96..

Både JL Audio og Soundstream har sett som vil fungere bra sammen forsterker og sub i prisklassen opp til 3000,-

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Den forsterkeren er jo helt sjef, hadde en sånn for lenge siden, mener den ble kåret til årets forsterker i Europa i 96..

Både JL Audio og Soundstream har sett som vil fungere bra sammen forsterker og sub i prisklassen opp til 3000,-

Heisan!

Takk for tipset, selger du stereo-produkter også? hvis så, kan du komme med noen spesifikke anbefalinger og pris for frontsett 5 1/4, og har du mer tips angående strømforsyning, større dynamo...elektronisk laderugulering osv. kondensatorpakken er 2 stk. kondensatorer på 1.2 F hver i et nydelig plexiglass-kabinett med kraftige forgyllte tilkoplinger fra Mundorf

Lenke til kommentar
Del på andre sider