Ecolyn Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Heisan! Har hatt et anlegg liggende å støve ned i noen år, og nå fant jeg ut det var på tide å få børstet det av, har allt av kabling i bilen ferdig, komponenter jeg har til rådighet er Forsterker: Macrom 44.07 4 kanaler fra 1996, Sub: JL Audio 12W1 og kondensatorpakke på til sammen 2400 farad, har en ganske stor kondensator-pakke, hvordan skal denne lades opp på en trygg måte? må jeg ha større dynamo? har kun en på 55 A, Optima-batteri? Blir kondensatorpakken for voldsom?? Forsterkeren er programerbar (bridge-mode) dvs. skal kjøre frontsettet på den ene kanalen, og suben blir bro-koplet på den andre dvs. 2+3 , det jeg ikke har er frontsett, skal ikke ha større enn 5 1/4, noen gode tips som spiller godt sammen med suben og resten av oppsettet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Husker ikke hvordan man regner ut oppladningstid på kondensatorer igjen.. er snart 2 år siden jeg lærte det :rolleyes: Men du må i hvert fall seriekoble en motstand med kondensatoren når den skal opplades. Jo høyere motstand jo lengre tid tar det, men jo tryggere går det for seg. Spørsmålet er jo hvor mye strøm som går gjennom der...så ikke motstanden brennes av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 2400 farad damndamn Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goåfør Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Hei. Er detta en skriveleif, eller har du noe spinnvilt kondensator-system?? Mvh Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Hei. Er detta en skriveleif, eller har du noe spinnvilt kondensator-system?? Mvh Fredrik Har vel da 2x1.2 farad eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Heisan! Har hatt et anlegg liggende å støve ned i noen år, og nå fant jeg ut det var på tide å få børstet det av, har allt av kabling i bilen ferdig, komponenter jeg har til rådighet er Forsterker: Macrom 44.07 4 kanaler fra 1996, Sub: JL Audio 12W1 og kondensatorpakke på til sammen 2400 farad, har en ganske stor kondensator-pakke, hvordan skal denne lades opp på en trygg måte? må jeg ha større dynamo? har kun en på 55 A, Optima-batteri? Blir kondensatorpakken for voldsom?? Forsterkeren er programerbar (bridge-mode) dvs. skal kjøre frontsettet på den ene kanalen, og suben blir bro-koplet på den andre dvs. 2+3 , det jeg ikke har er frontsett, skal ikke ha større enn 5 1/4, noen gode tips som spiller godt sammen med suben og resten av oppsettet?? Den forsterkeren er jo helt sjef, hadde en sånn for lenge siden, mener den ble kåret til årets forsterker i Europa i 96.. Både JL Audio og Soundstream har sett som vil fungere bra sammen forsterker og sub i prisklassen opp til 3000,- Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ecolyn Skrevet Februar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Har vel da 2x1.2 farad eller? Nei er ikke skriveleif, er en pakke med 2 stk. konsdensatorer på 1.2 F hver i et nydelig plexiglass-kabinett med forgylte tilkoblinger og greier :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Nei er ikke skriveleif, er en pakke med 2 stk. konsdensatorer på 1.2 F hver i et nydelig plexiglass-kabinett med forgylte tilkoblinger og greier :) 2x 1.2 = 2400?? :rolleyes: Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ecolyn Skrevet Februar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Den forsterkeren er jo helt sjef, hadde en sånn for lenge siden, mener den ble kåret til årets forsterker i Europa i 96.. Både JL Audio og Soundstream har sett som vil fungere bra sammen forsterker og sub i prisklassen opp til 3000,- Heisan! Takk for tipset, selger du stereo-produkter også? hvis så, kan du komme med noen spesifikke anbefalinger og pris for frontsett 5 1/4, og har du mer tips angående strømforsyning, større dynamo...elektronisk laderugulering osv. kondensatorpakken er 2 stk. kondensatorer på 1.2 F hver i et nydelig plexiglass-kabinett med kraftige forgyllte tilkoplinger fra Mundorf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg