Gå til innhold

Speedometer analog/digital teller


WhipeOut

Anbefalte innlegg

Hvor ligger forskjellen i koblingene mellom et speedometer med digital km teller og et speedometer med analog teller?

 

Skal muligens bygge om litt og da er det analogt på den bilen jeg skal hente motor og girkasse fra.

 

Går dette rett fra girkasse og rett til speedometeret eller er det innom hjernen?

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal muligens bygge om litt og da er det analogt på den bilen jeg skal hente motor og girkasse fra.

 

Går dette rett fra girkasse og rett til speedometeret eller er det innom hjernen?

 

Vel.. Analogt har ein wire rett fra den dippedutten på girkassen mener eg.

Menst Digitalt har ein ledning fra ein "lik" dippedutt, bare elektrisk ;)

 

Så.. Analogt, direkte fra dippedutten til "displayet". og Digitalt, innom "hjernen"..

Hjalp det?

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sååå.. Med andre ord så kommer jeg til å få et lite problem med å koble inn det speedometeret jeg har nå på den nye motoren da? Ny hjerne og hele pakka det.

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har er en GA16DE motor. Alt orginalt. Denne er utstyrt med speedometer som har digital teller for km stand.

 

Det jeg får tak i er en Sunny GTi-R motor med Sunny GTi girkasse. Denne er utstyrt med det gode gamle analoge telle opplegget. Når jeg skal plassere SR20DET motoren i bilen min flytter jeg også over ECU'en som tilhører. Det jeg da lurer på er hvordan vil dette invirke på speedometeret mitt? Om telleren vil fungere som vanlig eller om jeg må gå i anskaffelse av et speedometer med analog teller som passer inn i Primeraen, for å bruke den fra Sunny'en er ikke tanken.

 

Jeg er 3mm fra å gjennomføre den drømmen alle Primera eiere under 27 har! 2,0 turbo under panseret. Jeg må bare få lov av pappa først. Hehe.. Nei da. Venter på svar fra biltilsynet på søknaden min. ;)

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, må bare si at eg har vert innpå samme problem stillingen før...

 

Har ikkje fonne noe serligt info om det.. Men http://www.g20.net har mange medlemmer

som har "konvertert" bilen. Vist du sjønner litt engelsk, så anbefaler eg deg og spør der.. (søk først! ;) )

 

Sånn som eg ser det, så blir det problemer her..

Du kan sikkert finne ein digital dippedutt til girkassen, og bytte ut med den analoge.. Men du har ennå leddet mellom dippedutten og displayet ditt.

 

Du får ha lykke til..! :)

 

Og Gratulera.. Høres meget kjekt ut! :D

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår