Gå til innhold

Høyt bensinforbruk

Ranger emnet


Islanwind

Anbefalte innlegg

Burde ikke kjøpe oljefilter på biltema, thorsov osv.... Får jo aldri riktig størrelse på pakningene så det kommer til å lekke litt.. Det er hvertfall min erfaring. KJøper alltid det fra merkeverkstedet sel om det kanskje koster litt mer.

Fader Kubikk

Du som er i blokka

Gi oss idag vårt daglige dreimoment

Forlat oss våre fartsovertredelser,

som vi forlater forelegget.

Led oss ikke inn i kontroller,

men fri oss fra sykklister

For veien er din

hestekreftene, og friheten

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke kjøpe oljefilter på biltema, thorsov osv.... Får jo aldri riktig størrelse på pakningene så det kommer til å lekke litt.. Det er hvertfall min erfaring. KJøper alltid det fra merkeverkstedet sel om det kanskje koster litt mer.

 

Vel,vel. Torshov fører Techneco-filtere, verdens 3 største leverandør av oljefilter. Bare FRAM og MAN er større. Har ingen dårlig erfaring med de filterene jeg, men er det en Renault det er snakk om, så skjønner jeg. er jo 100 filtere til hver motor! (Typisk überspesielle franskmenn) ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhh?

???????????????

 

Det kan hende du har Mekanisk innsprøyninng, da er det enten luftfilter og plugger som er tingen. Men, er det elektronisk, så les videre.

 

En bil med Elektronisk Injection må ha en form for kontroll av forbrenningen for å få ned forbruket mest mulig. Dette kontrolleres veldi ofte av en Lambdasonde, som måler CO-verdiene på eksosen, og kan korrigere på bensin-matingen fra dysene, som sender mindere bensin inn i brennkammeret, og CO-verdien synker til et mer akseptabelt nivå ;)

 

Går denne i stykker derimot, så har man ingen kontroll over hvordan forbrenningen foregår, og da går ofte bilen over i en "nød" modus, hvor den bare pøser inn en viss mengde bensin, for at du skal få bilen til nærmeste verksted/butikk og få byttet den.

Veldi vanlig at en slik ryker etter 1-200 000km :)

Da vil seff bilen gå dårlig, og bensinforbruket eksplodere..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for meget bra svar.

Skal ta turen innom et verksted i morgen...

Så skal eg skifte luftfilter nå..

 

Skal til sverige til helga, så hadde vert en fordel å få ordna det ;)

 

Det kan hende du har Mekanisk innsprøyninng, da er det enten luftfilter og plugger som er tingen. Men, er det elektronisk, så les videre.

 

En bil med Elektronisk Injection må ha en form for kontroll av forbrenningen for å få ned forbruket mest mulig. Dette kontrolleres veldi ofte av en Lambdasonde, som måler CO-verdiene på eksosen, og kan korrigere på bensin-matingen fra dysene, som sender mindere bensin inn i brennkammeret, og CO-verdien synker til et mer akseptabelt nivå ;)

 

Går denne i stykker derimot, så har man ingen kontroll over hvordan forbrenningen foregår, og da går ofte bilen over i en "nød" modus, hvor den bare pøser inn en viss mengde bensin, for at du skal få bilen til nærmeste verksted/butikk og få byttet den.

Veldi vanlig at en slik ryker etter 1-200 000km :)

Da vil seff bilen gå dårlig, og bensinforbruket eksplodere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår