Gå til innhold

Hjelp med anlegg

Ranger emnet

random4k

Anbefalte innlegg

Jeg skal handle meg Subwoofere til bilen, jeg har en Merce E 230 87 mod.

Jeg hadde sett meg ut dette: 1 x Rockford Fosgate P215S8 Punch serie også disse 2 x JBL POWER P1220E ..

Jeg vet ikke hva dere synes om valget mitt med subwoofere, men jeg liker synet av de.

Men da kommer hovedspørsmålet: Hvordan forstekere skal jeg bruke på dette? Er det noe til salgs på dette forumet kansje?

Hilsen Bilstereo noob:)

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal handle meg Subwoofere til bilen, jeg har en Merce E 230 87 mod.

Jeg hadde sett meg ut dette: 1 x Rockford Fosgate P215S8 Punch serie også disse 2 x JBL POWER P1220E ..

Jeg vet ikke hva dere synes om valget mitt med subwoofere, men jeg liker synet av de.

Men da kommer hovedspørsmålet: Hvordan forstekere skal jeg bruke på dette? Er det noe til salgs på dette forumet kansje?

Hilsen Bilstereo noob:)

Så du vil altså ha 3subwoofere i bilen og i forskjellige slag??

Det er i hvertfall absolutt ikke å anbefale! Få heller tak i 2stk like elementer med litt mere kvalitet så vil du få bedre lyd enn med dem tre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, 2 stk like elelr 3 stk like, ikke 2 forskjllige typer, det blir bare helt feil. notin

Hva er vitsen med å hele tiden gjenta det andre sier??

Sorry for OT!

Over til topic:

Men jeg må si det at om du skal ha forskjellige subber, så må disse spille hver sine frekvenser. Ellers blir det bare rot...

Dette er vanskelig å få til på en skikkelig måte, derfor er det ikke å anbefale.

Går jo an å bruke 10-12" til å spille bass (f.eks. 30-80Hz), og så 15" eller større til å spille fra 30Hz og ned.

Egentlig er dette ganske unødvendig, men det kan bli bra om det blir gjort rett.

I stedet for de tre der, kunne du vel kjøpt en eller kanskje to JBL GTi'er?

Eller noe annet som er bedre...

Hvis du søker litt vil du finne en del anbefalinger av subber.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å hele tiden gjenta det andre sier??

Sorry for OT!

Over til topic:

Men jeg må si det at om du skal ha forskjellige subber, så må disse spille hver sine frekvenser. Ellers blir det bare rot...

Dette er vanskelig å få til på en skikkelig måte, derfor er det ikke å anbefale.

Går jo an å bruke 10-12" til å spille bass (f.eks. 30-80Hz), og så 15" eller større til å spille fra 30Hz og ned.

Egentlig er dette ganske unødvendig, men det kan bli bra om det blir gjort rett.

I stedet for de tre der, kunne du vel kjøpt en eller kanskje to JBL GTi'er?

Eller noe annet som er bedre...

Hvis du søker litt vil du finne en del anbefalinger av subber.

Mvh

Stian

er litt fett dette: jeg gjør det jeg vil jeg :D

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt fett dette: jeg gjør det jeg vil jeg :D

Nettopp det tror jeg folk begynner å bli lei av...

Vet i hvert fall at det er flere enn bare meg.

Hvis du først skal skrive noe, kan du ikke skrive noe fornuftig og ikke bare totalt uinteressant svada?

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hehe, du er i gang ja..flott :)

Bygg deg kasse til bilen...med mål som subbene trenger, men om du skal ha subbene inn mot seteryggen ser man lite til dem..Your match!

Forsterker har jeg, 1000kr så kommer jeg til romeslia gratis ;)

Nice den 230`n din btw....sinnsyk fet bil.... doh

Hehe...

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er dynamoen på kjerra di?

Personlig heller jeg til å være enig med BeemerZ1; gå for JBL'ene, de har høyere følsomhet og vil nok låte minst like bra som RF'en.

Er du ute etter mest dunk eller mest godlyd?

Skal du pøse ut nok til å fore de to JBL'ene så må du vite at du har stor nok dynamo. Lett omregning av Ohms lov og en virkningsgrad på 0,6 på en klasse A/B forsterker gir et behov på ca 96A ved full drift. Med en klasse D forsterker med en virkningsgrad på 0,8 trengs ca 72A.

En dynamo på hhv 100A/120A vil da være på sin plass her.

Skal du ha inn et komponentsett foran trenger du enda flere forsterkere og enda mere strøm, anslagsvis 40A-50A, så da bør du også ha dette i tankene.

Har du kun ~70A i bilen vil jeg anbefale en kikk på Eltek og Peerless Resolution elementene. Lettdrevne og vellydende saker som vil gi deg godt med skyv. Forsterkerne deres er heller ikke borte vekk og 4kanalern BF0804 kan drive en sub og et komponentsett med rett så bra resultat vil jeg tro.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!

Det er jo utseende det kommer an på.

Desto mer "bling-bling" og ekstremt utseende dess bedre spiller elementene! doh

thumpsup

men det er fortsatt fett å smelle opp baggasjelokket, og la folk faktisk se kassa di, men da må du sett lage noe spess av den da, ekke kult med fabrikkkasse da... notin

EDIT: merk Audiobahn :D

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider