Gå til innhold

Xenonlys til alle Bil/MC

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

XENON OMBYGGING = 300 % BEDRE LYS!

Xenonlys gir opptil 300 prosent bedre lys enn lys fra vanlige halogenpærer. Det hvite lyset minner om dagslys og reflekterer veimarkeringer og skilt bedre.

I tillegg bruker pærene 50 prosent mindre strøm enn halogenpærer. Fordelene i et land som Norge der vi har mange mørke netter er udiskutabelt med på å øke trafikksikkerheten. Dessverre er dette vanligvis relativt dyrt. Det er heller ikke tilgjengelig på alle nye biler.

Muligheten for ettermontering har vært begrenset til noen få modeller tyske biler. Oppgraderingen har kostet opp mot 20.000 kroner.

Nå har det altså kommet et oppgraderingssett til ettermontering som koster fra 3500 kroner.

Mange eiere av US biler er ikke fornøyd med nærlysene, men har ofte kraftige ekstralys og derved gode langlys. Nå er det fullt mulig å ettermontere. Xenon i nærlys (også i fjernlys) i disse bilene, og derved er problemet løst. På disse bilene lyser Xenon nærlyset også når langlysene er tent.

For at Xenon skal godkjennes kreves det lyktespylere og høydejustering av lys eller nivåregulering av bil. Vi finner dette noe underlig da for eksempel de første Audiene som kom med Xenon ikke hadde dette, men var allikevel typegodkjente biler. Simtech kan skaffe alle disse settene men hver bileier må på eget ansvar eventuellt montere dette.

Leveres til:

H1, H2, H3, H4, H7, H11, 9004, 9005/HB3, 9006/HB4 og 9007 Kr 3500,- +frakt

H4 BiXenon (nær og fjærnlys i samme pære) Kr 4800,- +frakt

Pærene finnes i 3 forskjellige "farger". Vanlig hvitt 6000K, blå 8000K, og lilla 10000K. Der tallet forteller fargetemperaturen i Kelvin. Biler som kommer med orginale Xenonlys har en fargetemperatur på ca 4000K.

For biler med orginal Xenon kan vi levere pærer med de forskjellige fargene for Kr 1500,- +frakt Dette er for 2 pærer.

Interessert?

Ta kontakt på Mail

avals@simtechracing.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de første audiene kom uten(noe jeg ikke vet.), så betyr ikke det at man får det godkjent ettermont nå uten AUTOMATISK høydereg på lys eller fjæring.

På de du har sett uten, sier du at de ikke har reg fordi du ikke har funnet nivåbryteren inni, eller fordi du har sjekket selve lyktene? Mange har ikke innvendig just, kun automatisk.

Og ikke minst, det at audi kanskje ikke har reg, betyr heller ikke at jeg ikke blir blendet...

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
= 300% mere blendet av idioten som kommer mot deg med folk i baksetet...

Har heller aldri kjønt idioter som deg som skal titte rett inn i lys reflektoren på biler dem møter heller jeg. Vil MYE heller ha lys nok så jeg ser den ungen eller den elgen eller hva som helst i veien en å bekymre meg for personer som deg som ikke gjør annet enn å klage over at du bli blendet pga at du ser på bilen du møter istede for å se på veien foran deg.:boxers

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri kjønt idioter som deg som skal titte rett inn i lys reflektoren på biler dem møter heller jeg. Vil MYE heller ha lys nok så jeg ser den ungen eller den elgen eller hva som helst i veien en å bekymre meg for personer som deg som ikke gjør annet enn å klage over at du bli blendet pga at du ser på bilen du møter istede for å se på veien foran deg.:boxers

kan du da laere de som kj0per slike xenonkit, til a dimme naar de m0ter en bil da? hjelper ikke a kikke bort naar det er flombelysning rett inn i bilen min, fordi at de ikke klarer aa dimme f0r de er ca 2 meter ifra meg...

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men nå er du inne på fjernlys. Trodde vi snakket om nærlys jeg nå. At folk ikke dimmer ned lysene sine når de møter biler skal ikke jeg sitte her og forsvare. For det iriterer meg like mye selv. Men å mene at folk som har xenon i nærlysene sine er idioter pga at man blir blendet mener jeg er å dra den litt langt.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider