Gå til innhold

golf rallye i forhold til golf 2 gti

Ranger emnet


toslink

Anbefalte innlegg

Var i dag og testet en helt original Golf G60 Rallye som jeg vurderer å kjøpe. Bilen har gått rundt 160 000km.

 

Da jeg kjører en golf2 gti 8V -85mod ble jeg egentlig litt skuffet over motoren på Rallyen da den ikke føltes veldig mye sprekere enn hva jeg er vant med fra før..

 

Det jeg synes er merkelig er at det var lite bunndrag, draget kom seg en del da turtelleren gikk over 3000 da men langt fra å bli trykket ned i setet.. :) kanskje mye å forlange men likevel..

 

må kanskje legge til av vi var 3 voksne karer i bilen på ca 250kg til sammen og kjørte på snøføre.

 

De ble oxo påstått at pga 4hjulsdriften gikk rallyen en del dårligere enn f. eks en corrado g60.. stemmer dette ?

 

skal ikke påstå at bilen gikk dårlig men hadde forventet en del mer dragen fra den i forhold til min gti..

 

G-ladderen var vistnok i toppstand, men ingen dokumentasjon på

overhaling eller bytte.

Motoren gikk helt jevnt, og ingen hørbare ulyder..

 

Bilen hadde uansett et utrolig veigrep i forhold til vanli golf

og var veldig morsom på vinterføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er 275kg tyngre enn mk2 16v i utgangspunktet. Altså de går ikke allverden orginalt.

 

4wd utgjør jo litt forskjell, men det er vekten som gjør mesteparten. Bilen ligger mye bedre på veien enn annen mk2.

 

Det skal ikke så veldig mye til for å få litt fart på den. Min gikk likt som org escort cossie da min hadde fått litt trim. (annen kam, chip og ladehjul.)

 

Det du burde gjøre er å sjekke ladetrykket på den. da ser man litt om hva slags tilstand laderen er i.

 

Ellers er den sykt morsom på vinterføre. (hiv ut kompisser, og kjør alene istedet. hehe.) Selv om den er litt slapp i orginal stand.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by toslink

.G-ladderen var vistnok i toppstand, men ingen dokumentasjon på

overhaling eller bytte.

Motoren gikk helt jevnt, og ingen hørbare ulyder..

 

Uansett var bilen veldig morsom på vinterføre!

 

Selv om eier sier at g-laderen er i topp stand er det ikke sikkert den er det. Spesielt ikke om den aldri er overhalt. 160 000 er dobbelt så langt som en g-lader skal gå uten overhaling. Selv om den gir forholdsvis godt ladetrykk synger antagelig lagerene på siste verset og teflonpakningen er nok ganske nedslitt. Å kjøre med nedslitte teflonpakninger fører til at du sliter på scrollen, og har du slitt ned den er hele laderen junk. Ny g-lader koster forresten 26500,- hos Møller. De overhaler heller ikke g-ladere de bare bytter. Personlig ser jeg det som et must å overhale g-laderen når jeg kjøper brukt G60/G40 hvis eier ikke kan fremvise kvittering fra et seriøst firma. Det er en billig forsikring, og ikke minst en unnskyldning til å trimme.....

 

Dette er på ingen måte et forsøk på å skremme deg fra å køpe bilen, bare gjøre deg inneforstått med at ting kan skje hvis du ikke gir bilen masse omsorg :)

 

Personlig hadde jeg ikke kjøpt g-lader bil uten å åpne laderen for å sjekke at den er i orden.

 

Setter du mindre ladehjul på en lader som har gått 160 000 km uten overhaling, holder den kanskje 5-10 000 km før den er skrapjern.......

 

Er det noe du lurer på ang g-ladere, bare send en PM

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

160 000 er dobbelt så langt som en g-lader skal gå uten overhaling.

 

WTF?? Hva sier kewlar til dette?? jeg tror nok g-laderne skal være gode for mere enn 80K vel??

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

 

WTF?? Hva sier kewlar til dette?? jeg tror nok g-laderne skal være gode for mere enn 80K vel??

 

Det er vanlig å anbefale overhaling ved 80-85T km. De fleste laderne tåler å gå litt lenger en det før første overhaling, men why risk it.

 

Min gikk 145000 før jeg satte på mindre ladehjul, da gikk den 5000 før den sa ifra at nå var det på tide å få en overhaling.

 

Min G-lader ladet 0,6 bar før overhaling og 0,8 bar etter, begge med std ladehjul. Med 65 mm hjul ladet jeg 0,85 før. Du kan si at 68 ladehjul ga samme ladetrykk som portet lader og standard ladehjul.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by toslink

 

Da jeg kjører en golf2 gti 8V -85mod ble jeg egentlig litt skuffet over motoren på Rallyen da den ikke føltes veldig mye sprekere enn hva jeg er vant med fra før..

 

Ble slik at jeg kjøpte den Rallyen :D

 

Tror ikke den var helt 100% da jeg testet den første gangen ,pga at den har stått i lengre perioder.

Nå etter å ha fått kjørt den litt aktivt på varm motor, så virker det som den går betraktelig bedre (+ hivd ut alle pasasjerene selfølgelig :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår