Gå til innhold

Senket, men ikke senket allikevel??

Bauer

Anbefalte innlegg

Heisann!

I de siste dagene har jeg drevet å senket bilen på kveldstid.. Før jeg begynner å forklare så legger jeg ut noen bilder..

Før den ble senka:

for_senk.JPG

Etter:

etter_senking.JPG

DSCN1858.JPG

Så..

Senkesettet jeg kjøpte er av merket Cobra og skal senke 40/40. Men da jeg monterte fjærene forran ble den ca 5-6 cm lavere forran. (under frontfangeren) Greit tenkte jeg, fordi når jeg senker den bak så hever den seg litt.. Men da jeg satt på fjærene bak i går kveld, så synes jeg ikke at det ble noe særlig lavere...

Det skal også legges til at alle 4 fjærene var skremmende like å se på. Men det skulle nok være sånn fordi jeg har sjekket litt opp. Etter mye måling med skyvelær fant vi ut hvem som skulle hvor. Jeg satt den med tykkest gods forran. (gods = tykkelsen på stålet i fjæra) Det fikk jeg høre fra de jeg kjøpte den av at var riktig.

Fjærene som ble satt bak var ca 3-4 cm lavere å se på når jeg hadde dem ved siden av hverandre..

Ang stivheten så er bilen stiv forran, men ikke bak..

Noen som har vært borti lignende problem?

Vær så snill å spar dere for korte svar uten grunnlag :)

Mvh Bauer

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har måttet bite i det sure eplet og byttet om på fjærene.. De som var forran satt jeg bak osv.. nå ble den mer riktig, MEN det er ikke 40 mm.. Det er kanskje 20.. MAX! Og fjærer skal ikke bruke tid på å sette seg.. da har man montert det feil! Uansett er den for høy både forran og bak.. Jeg er ikke fornøyd.. Kunne godt vært 3-4 cm lavere forran og 2-3 cm lavere bak synes jeg!

Skal ta noen bilder i morra eller noe!

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider