Gå til innhold

montering av senkesett

Ranger emnet


ilck

Anbefalte innlegg

en kort beskrivelse

 

fins også her....

 

http://www.nordicpolo.com/forum/index.php?showtopic=438&st=0

 

frame:

6NF:

Lossa dom tre skruvana på toppen,

6N:

Lossa den ena skruven på toppen (inte helt ut för då henger den kvar efter at ni lossad dom nedre, när dom nere är ute tar du resten för at få ut benet)

Båda:

så har du två bultar nere..... då kan du få ut hela dämparen i et stycke.......kolla så du har verktyg at loss muttern som sitter rundt inseks(Hur det nu stavas) pinnen i mitten, man behöver typ en lång stor hylsa mins inte stor leken, men du ser den på toppen av dämparen i motor rummet..........lossa på bulten först men skruva den INTE helt ut, klämm i hop fjädern och skruv den så den släpper, nu borde alt falla i sär....ofta så behöver man inte använda fjäder klämmor på dom nya senk fjädrarana då dom är lite kortare....

 

på båda 6N/6NF så fins det en övre fjäderbens lagring med kul lager i, denna sitter i hop klämd men kan spricka up om den får et för snett spänn pga fjäder spännarna om du förstår vad jag menar ??

 

så är det bara at montera tillbaks alt baklenges....och göra hjul inställlning...

 

bak (samma för båda):

 

litt lätter här sitter med en bult på toppen och en i botten....kolla bara så du vet vilken ording shims, skivor och gummi klossar ska ligga på toppen bara, nedre bulten kan på en av sidorna (Vänstra??) vara lur at få ut men det går.....här lossar fjäder och alt så du behöver inte fjäder klämmare...(tror jag om jag mins rätt)

mercedes 230 E -92 nå.....

 

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

 

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en enkel jobb man kan gjøre selv, åssen gjør man det, hva må til?? kw variante 1 er snart på vei..

 

For å si det slikt, driver du ikke med bil til vanlig eller har skrudd litt før ville jeg heller sendt den bort på et verksted å få gjort det der og og latt dem ordna spissinga etterpå så blir det riktig gjort. koster liksom ikke allverden ;) men nå var jeg bare lat og usikker samt at jeg har par kompiser som skrur.

Polo er som et kinderegg, lite og noe godt inni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt bestllingen på vent, dukket opp noe småting. Trenger man nye dempere for å få senka bilen? Er det ikek mulig å bare bytte til HR senkefjærer eller no, så lenge bilen er lav. Skal jo ikke kjøre bane eller noe sånt. Vil det bli ukomfortabelt? Og hvor mye får jeg senket da? Vil det bli noe belastning på de orginale demperne?

arguing on the internet is like being in the paraolympics. even if you win you are still retarded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt bestllingen på vent, dukket opp noe småting. Trenger man nye dempere for å få senka bilen? Er det ikek mulig å bare bytte til HR senkefjærer eller no, så lenge bilen er lav. Skal jo ikke kjøre bane eller noe sånt. Vil det bli ukomfortabelt? Og hvor mye får jeg senket da? Vil det bli noe belastning på de orginale demperne?

 

med bara fjärer/orginal dempere så kan man senke en 30-40 mm, et fast som cup kit har dempere og fjärer og kan senke en 40 + oftest en 60/40 (framme 60 og 40 bak)......juster bart er fra en 40 mm till en masse mer.....

 

bare fjärer kan funke bra men i blant ikke pga at de ikke er avstemte til demperne....

mercedes 230 E -92 nå.....

 

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

 

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men som du selv skriver......så er det mest for utseende å da funker jo fjärer bra også.....men det kommer aldrig till å bli riktig lav och "töff" om du forstår vad jeg mender.....det blir jo bare litt sportig utseende på den da...;)

mercedes 230 E -92 nå.....

 

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

 

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt med supersport justerbart senkesett som kosta meg 3 lapper i et halvt år nå... absolutt verdt pengene...

 

kjøp på ebay.de, søk på gewinde 6n

 

søk i gamle tråder om du lurer på om ebay (kort fortalt, ta kontakt med selger, forskuddsbetaling via bank, husk å spør om fraktkostnad)

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så bare et kampanje tilbud på justerbart senkesett i som var i finsk stål eller no rustfrit som var fra FK automotive noe Gewind køningsport saker.. fikk det for 8000.. vell værdt penga.. men nå var det i en sommertid jeg fikk masse penger tilbake fra no jobb og ferie planlegginga gikk i dass ;) heh.

Polo er som et kinderegg, lite og noe godt inni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår