Gå til innhold

rar ford

rad3on

Anbefalte innlegg

hei.. har et par problemer med min ford!

for det første driver den å hopper opp og ned på turtall på tomgang.. og lurer på hvor ledningen til oljetrykksfølern er? eller hvor den starter hen? min er ikke kobla til.. og kan ikke finn ledningen?

- 01 Vw Bora 1,8T highline

- 00 Vw Polo color concept 1,4tdi

x 88 Honda Crx 1,6

x 83 Ford Granada 2,3

x 87 Ford Sierra 2.0 is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første driver den å hopper opp og ned på turtall på tomgang.. og lurer på hvor ledningen til oljetrykksfølern er? eller hvor den starter hen? min er ikke kobla til.. og kan ikke finn ledningen?

Dette med tomgangen er vell en gjenganger på sierra det...

Hadde det samme selv og da rengjorde jeg LMM(LuftMengde Måler) og innsugs-slangen, pluss slangen fra veivhusventilasjonen og da ble det bra til meg iallefall.

Oljetrykksføleren er vell på høyre side av motoren(under EFi'n), er skrudd fast på blokka hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første driver den å hopper opp og ned på turtall på tomgang..

Kan hende den suger falsk ett sted. Sprekk i en vakumslagenge osv f.eks

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla, dama mi hadde det samme problemet med sin sierra, og den var på test hos ford grenland, og der fant de ut av at det ikke var kontakt på "Hegosen"....men det er kanskje luftmengdemåleren det?? Kunne kanskje kikket på ho sin? Det er en DOCH da, men akkurat det burde vel være likt..

-andreas-

- Mercedes 230E 92mod

x Golf GTI 86mod (solgt)

x Peugoet 405GRi (fikk straff, vrak, dynga)

x Opel Vectra2000 (solgt)

x Fiesta 1.1 84mod (død i grustak)

x Sierra 2.0L 87mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har byttet LMM og den funket ikke.. men skal sjekke alt av vakumslanger åsånt, og "rense" alt av innsugrør og sånt.. skal hvertfall prøve.. hehehe se hva som skjer.. men tenker meg at det er det at den suger falsk luft. har fiksa det med oljetrykksfølern da.. så hjelper seg! :D

- 01 Vw Bora 1,8T highline

- 00 Vw Polo color concept 1,4tdi

x 88 Honda Crx 1,6

x 83 Ford Granada 2,3

x 87 Ford Sierra 2.0 is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har byttet LMM og den funket ikke.. men skal sjekke alt av vakumslanger åsånt, og "rense" alt av innsugrør og sånt.. skal hvertfall prøve.. hehehe se hva som skjer.. men tenker meg at det er det at den suger falsk luft. har fiksa det med oljetrykksfølern da.. så hjelper seg! :D

kjøp deg en boks med startgass og spray rundt alle vakum-slanger, insugs-pakninger. suger bilen falsk luft skal bilen øke på turtall når du sprayer inn hvor det lekker. NB! hos meg kubbet bilen når eg traff stedet den suget falsk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla, dama mi hadde det samme problemet med sin sierra, og den var på test hos ford grenland, og der fant de ut av at det ikke var kontakt på "Hegosen"....men det er kanskje luftmengdemåleren det?? Kunne kanskje kikket på ho sin? Det er en DOCH da, men akkurat det burde vel være likt..

-andreas-

HEGO-føler, det er lambdasonda.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...