Turbo_FB Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Rykter om en utenfor Bergen som har fått godkjent ombygget Corrado til syncro... WTB! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Da lurer jeg vel egentlig på hvorfor de har tatt seg bryet med å modde Syncroen såpass kraftig.... Skal tippe det blir trangt til giroverføring, varmeskjold osv, har skrudd oppi der og lover at det blir et lite he___vete med en original tunnell.... Hva bagasjerom angår så må varseltrekant og reservehjul ut hvis du skal ha inn en bugg. Uansett myye arbeid som skal gjøres, og det finnes sikkert langt mer enn 2 måter å gjøre det på, men i hovedtrekk er det vel enten herfra og dit eller derfra og hit... Kan vel neppe kalle det direkte vanskelig (relativt små forskjeller på 19E og 53i), men det er utvilsomt tidkrevende hvis det skal gjøres skikkelig... Mye som skal sveises før du har et kjørbart og tilstrekkelig stivt Syncro karosseri til at det skal være hensiktsmessig i forhold til å bruke pengene på andre ting. For den som evt skal bygge om; få tak i en Syncro med EDL. Så slipper du å varme viskosene før det blir morsomt... Disse finner du ikke på Rallye da... Lukter forøvrig på Quaife til min... Blir enda mindre spinning og enda mer moro framover... :) Forskjellig tunnell på golf 2 u/syncro og corrado da radoen har den "store" tunnellen... flere som har bygget syncro og fått plass til alt i den ;) Har sett noen har brukt eksosanlegger fra passat syncro, det er todelt nesten helt forfra, så det trenger ikke ligge like langt oppe i tunnellen, går ett rør på hver side og litt lavere enn mellommen Passat G60 syncro har lik eksos som rallye/g60 syncro helt til etter kat (og den ender ikke så langt fra bakstilling Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostdogg Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Nå ble jeg blank i øynene: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2097332 CORRADO R32 Syncro :pray Siter - '00 Audi A6 2.7tt - '96 Nissan 200SX S14 x '92 Nissan 200SX S13 x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V x '95 Volvo 460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 åjåj... ser ut som om DEN går litt da. ;) Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blom`s Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Sjekk ut corradodriver.de....fullt av tips/bilder...så alle "verdensmestere", her er det bare å begynne..hehe....Ferdig produkt sto i Vw scene en tid tilbake, synchro/vr6/biTurbo *namnam* :driving Siter - Volvo 854 T-5R - Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 "Orvis Edition" - Volvo 855 T-5R (x) [ Interiør & 17" Comet selges..PM] www.blomsgaRage.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 ...og når dokke e ferdig å bygge... så må dokke selge den GRISEBILLIG til meg! ;) Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 ...og når dokke e ferdig å bygge... så må dokke selge den GRISEBILLIG til meg! ;) Alltid Dal-Z;) Tenkt denne tanken flere ganger, forhørt meg litt rundt om kring, kom vel fram til at det man burde gjøre var å sveise igjen reservehjulsbrønnen, flytte tanken opp og inn i bagasjerommet å sette på bakstilling fra Golf eller Passat Syncro... Man må jo så klart ha girkassa, viskosekoblingen, mellomakslingen og alt det der i tillegg da... Vet ikke om man hadde fått det godkjent, men nye lover, pga eu-reglement, skal gjøre det lettere å få godkjent ombygninger av biler i Norge... Hadde vært morsomt, tenk deg ansiktsuttrykkene til publikum når du kommer sidelengs rundt langsvingen på rudskogen! :partyon :afro Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Som erlend skriver så er ikke syncro det beste. Da ville jeg brukt noe quattro eller 4 motion greier. Viskosen er rett å slett en dritt ! Girkassene har heller ikke diff sperre fremme. Er elektronisk diff sperre på 91 mod eller nyere sies det. ( hadde det på min). Altså - der omtrent bare på snø du greier å legge den brei da viskosen ikke greier å overføre nok hk til å dra bakhjulene løst ellers. ( det tar bare avgårde i steden) Om noen vurderer å bygge syncro har jeg en g60 syncro kasse fra en golf liggende i deler. Der er kun sync ringen på 3 giret som er deffekt med denne. 500kr ,- Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.