Gå til innhold

syncro på corrado?

Ranger emnet


corrado1.8T

Anbefalte innlegg

Da lurer jeg vel egentlig på hvorfor de har tatt seg bryet med å modde Syncroen såpass kraftig.... Skal tippe det blir trangt til giroverføring, varmeskjold osv, har skrudd oppi der og lover at det blir et lite he___vete med en original tunnell.... Hva bagasjerom angår så må varseltrekant og reservehjul ut hvis du skal ha inn en bugg.

 

Uansett myye arbeid som skal gjøres, og det finnes sikkert langt mer enn 2 måter å gjøre det på, men i hovedtrekk er det vel enten herfra og dit eller derfra og hit...

 

Kan vel neppe kalle det direkte vanskelig (relativt små forskjeller på 19E og 53i), men det er utvilsomt tidkrevende hvis det skal gjøres skikkelig... Mye som skal sveises før du har et kjørbart og tilstrekkelig stivt Syncro karosseri til at det skal være hensiktsmessig i forhold til å bruke pengene på andre ting.

 

For den som evt skal bygge om; få tak i en Syncro med EDL. Så slipper du å varme viskosene før det blir morsomt... Disse finner du ikke på Rallye da...

 

Lukter forøvrig på Quaife til min... Blir enda mindre spinning og enda mer moro framover... :)

Forskjellig tunnell på golf 2 u/syncro og corrado da radoen har den "store" tunnellen... flere som har bygget syncro og fått plass til alt i den ;)

 

Har sett noen har brukt eksosanlegger fra passat syncro, det er todelt nesten helt forfra, så det trenger ikke ligge like langt oppe i tunnellen, går ett rør på hver side og litt lavere enn mellommen

Passat G60 syncro har lik eksos som rallye/g60 syncro helt til etter kat (og den ender ikke så langt fra bakstilling

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut corradodriver.de....fullt av tips/bilder...så alle "verdensmestere", her er det bare å begynne..hehe....Ferdig produkt sto i Vw scene en tid tilbake, synchro/vr6/biTurbo *namnam* :driving

- Volvo 854 T-5R

- Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 "Orvis Edition"

- Volvo 855 T-5R (x) [ Interiør & 17" Comet selges..PM]

www.blomsgaRage.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og når dokke e ferdig å bygge... så må dokke selge den GRISEBILLIG til meg! ;)

 

Alltid Dal-Z;)

 

Tenkt denne tanken flere ganger, forhørt meg litt rundt om kring, kom vel fram til at det man burde gjøre var å sveise igjen reservehjulsbrønnen, flytte tanken opp og inn i bagasjerommet å sette på bakstilling fra Golf eller Passat Syncro... Man må jo så klart ha girkassa, viskosekoblingen, mellomakslingen og alt det der i tillegg da... Vet ikke om man hadde fått det godkjent, men nye lover, pga eu-reglement, skal gjøre det lettere å få godkjent ombygninger av biler i Norge...

Hadde vært morsomt, tenk deg ansiktsuttrykkene til publikum når du kommer sidelengs rundt langsvingen på rudskogen! :partyon :afro

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som erlend skriver så er ikke syncro det beste.

Da ville jeg brukt noe quattro eller 4 motion greier.

 

Viskosen er rett å slett en dritt !

 

Girkassene har heller ikke diff sperre fremme.

 

Er elektronisk diff sperre på 91 mod eller nyere sies det. ( hadde det på min).

 

Altså - der omtrent bare på snø du greier å legge den brei da viskosen ikke greier å overføre nok hk til å dra bakhjulene løst ellers.

( det tar bare avgårde i steden)

 

Om noen vurderer å bygge syncro har jeg en g60 syncro kasse fra en golf liggende i deler. Der er kun sync ringen på 3 giret som er deffekt med denne.

500kr ,-

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår