Gå til innhold

Min Golf II

Ranger emnet

KaldBlod

Anbefalte innlegg

Ta av hele fangeren.. Bruk et flatt skrujern til å bøye ned hullene som leppen er festet i.. Det jeg gjor, sånn halvveis.. Ble litt utålmodig og kappet den av med vinkelsliper:P

Men, såg laaangt tilbake (tror det var denne tråden)

Borre hull i luftfilterboksen.. Har hørt litt forskjellig angående dette.. Skal visstnok få fet lyd, men noen får problemer på tomgang.. :S er litt forvirret.. Er det så lurt å borre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til fortreffelig-rød-Golf-II-eier.. Ja, deg ja..

Har du gjort noe spesielt med blinklysene? Kom over en post i mediaforumet, hvor blinkerne alltid lyste. Bare knipset akkurat mens du blinker, eller er de konstant på? Hvordan gjør man det? Evn. får det godkjent?

Peeen bil! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til fortreffelig-rød-Golf-II-eier.. Ja, deg ja..

Har du gjort noe spesielt med blinklysene? Kom over en post i mediaforumet, hvor blinkerne alltid lyste. Bare knipset akkurat mens du blinker, eller er de konstant på? Hvordan gjør man det? Evn. får det godkjent?

Peeen bil! :)

Han har vel blinklys med parklys, altså det er en ekstra pære i blinklykta.

██████

Golf einser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel blinklys med parklys, altså det er en ekstra pære i blinklykta.

Stemmer det. Er plass til 5W-pærer der, så jeg har satt inn oransje sideblinkpærer der. De originale 21W blinklyspærene er fortsatt der, og blinkinga syns godt. :)

edit: Det er ikke lov, nei. Kun lov på amerikanske biler, og da måtte bilen vært tatt inn til Norge som flyttegods fra USA.

Ingen som har sagt noe om det heller.. Man er bra tett om man som politi gidder å bøtelegge noen for det.

edit2: Nå er forresten bilen satt i egen garasje, så nå venter den egentlig bare på å bli ombygd.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Er plass til 5W-pærer der, så jeg har satt inn oransje sideblinkpærer der. De originale 21W blinklyspærene er fortsatt der, og blinkinga syns godt. :)

edit: Det er ikke lov, nei. Kun lov på amerikanske biler, og da måtte bilen vært tatt inn til Norge som flyttegods fra USA.

Ingen som har sagt noe om det heller.. Man er bra tett om man som politi gidder å bøtelegge noen for det.

edit2: Nå er forresten bilen satt i egen garasje, så nå venter den egentlig bare på å bli ombygd.

Har litt lyst til å gjøre lignende på min bil. Det er ett langt blinklys, delt i 2 deler. I det ene er det blinker, nr. 2 er bare ett tomt skall. Nummer to ser man ikke forfra, men fra siden. Dersom man setter en 5W pære der, kan jo det bli tøft.. Hvordan legger man opp dette med kabler, og slikt?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst til å gjøre lignende på min bil. Det er ett langt blinklys, delt i 2 deler. I det ene er det blinker, nr. 2 er bare ett tomt skall. Nummer to ser man ikke forfra, men fra siden. Dersom man setter en 5W pære der, kan jo det bli tøft.. Hvordan legger man opp dette med kabler, og slikt?

Du kobler det på parklyset. Jeg har fjærnet parklyset i hovedpæra, men jeg har mulighet til å ha det i begge lyktene. Det eneste du trenger å gjøre er å lage kabler fra ledningene som går til det parklyset du har fra før, og ned til en ny sokkel.

edit: Det "tomme skallet" du beskriver er sannsynligvis laget for å montere sidemarkeringslys, altså en oransj pære som lyser sammen med parklys.

Med andre ord er det akkurat det lykta er laget for. :)

1983 VW Golf I GTI 16v

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "tomme skallet" du beskriver er sannsynligvis laget for å montere sidemarkeringslys, altså en oransj pære som lyser sammen med parklys.

Med andre ord er det akkurat det lykta er laget for. :)

Jepp, var det jeg også tenkte. Jeg vedder på at det skallet er fylt med lys på USDM Charadene... Hmm.. Kanskje prøve å påvise for Biltilsvinet at bilen skal ha dette? ;)

Dersom du trekker ekstra sett med kabler, må du lodde da? Seriekobling eller parallell? Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kaldblod har du funnet noen garasje til meg eller ?? ;) Nei tenkte meg det :) Har kjørt golfen i 2 dager nå, savnet var for stort , så jeg måtte ty til røde skilter hehe.. Men digg var det. Henter meg nye felger imorgen..

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Heh. Her skjer det lite som vanlig. Bruker alle spenna på einsern stort sett, men jeg fikk montert nytt xenonkitt og glassklare, sota lykter med kryss, samt justert panseret litt osv.

Snart klar for VR6 nå! :)

DSCF3824.sized.jpg

DSCF3816.sized.jpg

DSCF3828.sized.jpg

1983 VW Golf I GTI 16v

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider