Gå til innhold

Sotefilm utvendig?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å tone rutene mine bare svaaakt for å få litt mer eksklusiv look. Saken er det at jeg lurte på om det gikk an å montere filmen utvendig. Det er noen klistermerkere på innsiden av ruten, bla alarm osv. De er et helvete å få vekk... Uansett så lurer jeg på om det lar seg gjenomføre.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å tone rutene mine bare svaaakt for å få litt mer eksklusiv look. Saken er det at jeg lurte på om det gikk an å montere filmen utvendig. Det er noen klistermerkere på innsiden av ruten, bla alarm osv. De er et helvete å få vekk... Uansett så lurer jeg på om det lar seg gjenomføre.

Du må jo selvfølgelig sote på innsiden, bruk "Label Off" spray på de merkene som sitter der, får kjøpt sånt overalt, biltema feks. Skal love deg at de løsner.

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det, men bare lurer på om det lar seg gjøre å bruke det på utsiden...

Vanlig sotfilm lar seg nok feste på utsiden, men det fungerer ikke i praksis. Er jo lett for folk å pelle den av da, og da forsvinner hvis du vasker med høytrykk osv. Soting er for innsida.

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, gjorde faktisk dette på gammelbilen, på bakruta.

Men hvis du tenker over det, det blir jo lettere å se inn i bilen enn ut. :rolleyes:

Filmen kommer til å sitte som FAEN etter en stund, fikk den faen meg ikke av bakruta når jeg skulle selge den! Kom av i småe flak...

Så anbefales IKKE!

2000 - BMW 320i

2003 - KTM 525 EXC

1976 - Ford Taunus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, gjorde faktisk dette på gammelbilen, på bakruta.

Men hvis du tenker over det, det blir jo lettere å se inn i bilen enn ut. :rolleyes: QUOTE]

NEI!!!

Det som gjør at du ser lettere ut av bilen en inn har ingenting med hvilken side filmen ligger på.

Det har derimot med å gjøre hvor mye lys det er på den ene siden i forhold til den andre. Derfor har det i praksis ingenting å si hvilken side av ruten filmen ligger på.

MEn om en legger filmen på utsiden blir den matt og jævlig etter noen vask(viss den ikke allerede har flasset av)

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg gidder å stresse med å tone rutene... Monterer heller en rullegardin i bakruten. Demper jo lyset litt i coupèen, så det blir litt mørkere. Nesten samme effekt som svak toning av rutene. Mye enklere også kan den jo rulles opp når det er mørkt, slik at en lettere kan se hvor en rygger. Og ja, jeg kan bruke sidespeilene også, hvis du lurer... :rolleyes:

Er så jævlig med arbeid å få det pent, også blir du helt grønn hvis du vet at noe ikke er skikkelig. Blir hvertfall jeg.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er vel de fleste bil eiere, som bryr seg om bilen. Jeg også, men det er da ikke så vanskelig å få dem sotet hos noen proffe.. klart det koster, men du får jo garanti, og det ser jo fantastisk ut! Å legge sotefilm krever endel erfaring for å få det pent! Mye vann og mye såpe må også till:P

Skal du ha gardin i bakruten annbefaler jeg elektrisk, som du kan ta opp og ned ved help av en bryter forran i dashen, eller veldig enkelt under setet. Bare noen enkle tips ;)

Lykke til, med vennlig hilsen Niclas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha gardin i bakruten annbefaler jeg elektrisk, som du kan ta opp og ned ved help av en bryter forran i dashen, eller veldig enkelt under setet.

vet noen hvor man får kjøpt det? el. gardin til bakruten altså...

Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider