Gå til innhold

RC bil 1:6 RS Mitsubishi WRC selges

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Selger en 1:6 rc bil.

Denne går på nitro-bensin

3.5ccm motor på 2.3 HK/40.000 omdr, toppfarten er over 100 km/t :)

Alle hjuloppheng er justerbare

Nye dekk og felger.

4WD

Ratt-radio, sterke servoer ( 2 stk 7,5 kg ), glowstarter med lader, pluggnøkkel, fylleflaske og verktøykasse.

For mere info og bilder, PM eller mail : rscossi4@start.no

Get rich or die tryin !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger en 1:6 rc bil.

Denne går på nitro-bensin

3.5ccm motor på 2.3 HK/40.000 omdr, toppfarten er over 100 km/t :)

Alle hjuloppheng er justerbare

Nye dekk og felger.

4WD

Ratt-radio, sterke servoer ( 2 stk 7,5 kg ), glowstarter med lader, pluggnøkkel, fylleflaske og verktøykasse.

For mere info og bilder, PM eller mail : rscossi4@start.no

Hei igjen!

Beklager ...

vh Preben

Viktig at bilen er en S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

100 km\t ja, mefd to gir.

Jeg kjører på pakeringsplasser, man trenger jo ikke å holde 100 km/t hele tiden da.Morro og lage løype, og kjøre frem og tilbake der.

Når det gjelder din 3,5 motor, så tviler jeg på at du får høyere toppfart, med sikkert bedre akserlasjon.

Holder lenge med 2.3 HK/40.000 omdr :)

Get rich or die tryin !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig! Bensin er bensin. 1:10 og 1:8 biler går hovedsakelig på metanol. Man kaller det som regel bare fuel. Det er en blanding av metanol, nitrometan (enkelte typer fly og helikoptermotorer går best på "straight" fuel uten nitrometan) og olje. De fleste bilmotorer i dag går på så lite som 12% olje ( OS trenger 18%). Oljen i bilfuelen burde ikke være helsynthetisk, da denne kjøler dårligere enn usynthetisk (castor olje). Oljen i bilfuelen består av ca. 30% castor og resten synthetisk olje (tror jeg). Nitrometanen øker forbrenningen ved at den "erstatter" lufta i forbrenningsprosessen. Slik at motoren får forbrent mer fuel med samme mengde luft. Jo mer nitrometan - jo mer effekt. Men det er vanskeligere og justere en motor som går med mye nitro. 16-25% nitro er vanelig i bil. Sykeste jeg har hørt om er at de bruker 60% nitro i båter! Men da skal den jo bare gå som faen på full gass da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...