Gå til innhold

Trenger ny rotor og fordeler jeg :)

Ranger emnet


lars-frr

Anbefalte innlegg

Kom på 500 til sammen med ledninger .. MEN. Det hjalp ikke mye , bare noe pappa trodde når kan kjørte. Han kjører jo aldri bilen over 3000 omdr. Det er der problemet oppstår. Da vil den liksom ikke mer selv med bånn gass.. Akkurat som om motoren møter motstand, og det kommer en grusom "snekke" "boble" lyd.. Men bilen trengte uansett disse delen for rotoren var defetk og fordeler lokket hadde en sprekk. Har det noen med innstillinger å gjøre ?? Trenger svar kjapt. Bilen bruker også MYE bensin, kan vel ha en sammenheng med at motoren ikke går bra Jeg klikker snart.. Må ha bilen nå . Har ikke tid til å dra på verksted .. jobber 12 timer hverdag den uken her..

 

Gasseren? Kan virke som du sliter med det samme som golfen min gjorde for en stund tilbake. Brukte mye bensing, gikk dårlig på høyt turtall og stinket gammel 240 av eksosen. Fikk en kamerat til å stille litt på gasseren og det gjorde susen. Gikk også over til 98 men vet ikkje om det betyr noe.

- BMW 520i

x VW Golf II - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gasseren? Kan virke som du sliter med det samme som golfen min gjorde for en stund tilbake. Brukte mye bensing, gikk dårlig på høyt turtall og stinket gammel 240 av eksosen. Fikk en kamerat til å stille litt på gasseren og det gjorde susen. Gikk også over 98 men vet ikkje om det betyr noe.

 

 

EG har hørt man skal fylle 98oktan på gofene, dt har jeg gjort på mine, aldri hat noen problemer med gasse etc!

 

mener det står inne i tanklokket 98 et eller annet!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, alle har sine meninger:) men hadde en 1,8gl 87mod og der mener jeg det stod 98 inne i lokket!! står sikkert noe om det i instruksjonen osv! det e jo sikkert samme hva en fyller, men jeg kjørte kun 98oktan!

 

Det står at det skal brukes 98 oktan, ja, men det trengs ikke.... :p

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98 oktan kan like gjerne være 98 blyfri da gutta! Oktan har ikke no med om bensina er blyfri eller ikke....Oktan er bare betegnelsen på hva 98 er, som står for bankefastheten på bensina...Åltså jo lavere oktantall detso lettere selvantenner bensina, som fører til tenningsbank....høyere oktantall da selvantenner ikke bensina så lett og du kan justere til tidligere tenning.....

 

Og drit i den blytillsettinga...er unødvendig...bare fyll 98 blyfri....

VW Golf 1.6 84mod.

VW Golf 1.8 89mod.

VW 1300s 72mod.

GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd)

Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd)

Piaggio Zip 70ccm 03mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98 oktan kan like gjerne være 98 blyfri da gutta! Oktan har ikke no med om bensina er blyfri eller ikke....Oktan er bare betegnelsen på hva 98 er, som står for bankefastheten på bensina...Åltså jo lavere oktantall detso lettere selvantenner bensina, som fører til tenningsbank....høyere oktantall da selvantenner ikke bensina så lett og du kan justere til tidligere tenning.....

 

Og drit i den blytillsettinga...er unødvendig...bare fyll 98 blyfri....

 

Fra gammelt av, så var blyet tilsatt for å ha en kjølende effekt på spesiellt ventiler o.l.. men kjører du ikke en gammel motor, eller en motor som går opp imot den ytelsen den tåler maskinelt sett, så kan du bare drite i det ja :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår