Gå til innhold

230a motor

Ranger emnet

oter11

Anbefalte innlegg

lurte på hvor mange hk det er i en 230a tic motor?

og hvor mange hk den klarer før man må skifte vitale deler.

det sitter en strømberg gasser på den,bilen virker så dau i starten,så jeg tenkte jeg skal skifte ut gasseren.

hva anbefaler dere å gjøre,sette på innsprut?eller sette på en annen gasser?og hva slags gasser?

når jeg tråkker på litt,så er det som om det er kondens.bilen bare små napper hele tiden.men ellers så går den bra.

men jævli irriterendes.

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte på hvor mange hk det er i en 230a tic motor?

og hvor mange hk den klarer før man må skifte vitale deler.

det sitter en strømberg gasser på den,bilen virker så dau i starten,så jeg tenkte jeg skal skifte ut gasseren.

hva anbefaler dere å gjøre,sette på innsprut?eller sette på en annen gasser?og hva slags gasser?

når jeg tråkker på litt,så er det som om det er kondens.bilen bare små napper hele tiden.men ellers så går den bra.

men jævli irriterendes.

De fleste ville her sagt at du må bytte til trykkforgasser, men jeg har hørt at man kan bygge om den forgasseren du har, til å fungere med turbokit.

Han ene jeg driver Volvo Power Team med (http://www.volvo-power.net), kjøpte en 240 med r-sport dempere, r-sport turbokit, etc.

Han sa at han selv estimerte den hadde ~140hk.

Kan være jeg husker litt feil nå, men jeg mener han hadde 3" hele veien, samt effektfilter.

Du kan selvsagt skru opp trykk, men jeg vet ikke om b230a tåler mer trykk, pga. bla.a. kompresjon.

Jeg tror det er billigere å kjøpe en b230et, enn å drive å bytte deler inni b230a'en.

En b230et kan du få for 6-10.000kr.

Det optimale, er jo å bytte til en FT motor, hvorav 95'-> er best.

En ft ligger vel på 10-15 i snitt. Kan være billigere eller dyrere, iflg. årsmodell, km-stand, o.l.

ps. snakker om *komplette* motorer.

vær obs: det er litt el. jobb! Minst el.jobb med b230et, ville jeg tro. (kan være jeg tar feil her, jeg har aldri gjort det selv!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sitter effektfilter på den,kjører nå på 0.8-0.9 bar.

har en kammerat som jobber i et høggeri,så han kan skaffe meg innsprut.

det blir vel rimelig dyrt å bygge om forgasseren jeg har vel?

hvor mye må man betale for en trykkforgasser?

det er plagsomt når man har turbo bil,og den ikke kommer med engang.

det sitter gule justerbare koni på den,den skal bli lav til sommeren :D

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider