Gå til innhold

Mitsubishi Lancer 1995

Ranger emnet

mighty

Anbefalte innlegg

Nå har jeg og en kompis "prøvd" å byttet orginalfjærene med senkefjærene.

Vi plagdes ganske mye kan man si..

Fjærklemmer uten luftverktøy ar tid, spesiellt når det er 2 år siden sist vi var borti noen fjærer!

Den ene fjæra/støtdemperen kjilte seg fast, slik at vi var nødt å bruke vinkelsliper!

senk3.jpg

senk2.jpg

Så jo ganske bra ut når fjæren kom på plass da!

senk1.jpg

Det vi stusset litt på var at senkefjærene var like høye som orginalfjærene, bare at det var flere "sirkler" på fjærene.

Allerede da ble vi litt skeptiske...

etter at vi hadde satt på begge hjulene framme, og ventet noen minutter på at bilen skulle "sig" litt. skjønte vi fort ut at noe var galt.

Bilen er ikke senket 1 mm engang!

eneste at bilen er litt stivere!

Vet ikke om jeg har fått feil fjærer eller hva som er feil! er iallefall ikke min skyld? eiker drunk

Noen som har noen idèer?

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hjemmesida til Arospeed som lager stab-staget kan man bestille direkte. Har ikke satt meg helt inn i det ennå, men siden Andys autosport ikke ser ut til å svare på mailen min tror jeg det uansett er like greit å ta det rett fra produsenten.

$ 40,66 for et stabstag blir med dagens kurs 252 kroner... Da kan frakten være på over 1000 for min del. :)

De har M3-speil til Lancer'n "vår" også:

m3stylemirror.jpg

325 kroner :D

jeg skal bestille de speilene og stabstaget! ha du funnet ut noe om frakt?

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ikke senket 1 mm engang!

Noen som har noen idèer?

Nå er vel de orginale fjærene dine drøyt 10 år gamle? De har sikkert sunket sammen litt på den tida... Må vel regne med at det tar noen hundre km med kjøring før senkefjærene setter seg skikkelig. Leste en tråd her et sted om en som hadde det settet på en Nissan Sunny, som også klaget på at bilen bare var 1-2 cm lavere selv om det var 40/40 sett.

Har ikke surra meg til å kontakte de på Arospeed ennå, får skrive en mail. Har leita etter stabstag i over et år nå.

Ble bilen noe stivere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags merke er fjærene? Jeg kjøpte 40mm senkefjærer fra jamex på bilen min. Den ble jævlig lav! Og jeg frykter at det vil bli enda mer etter en liten tid. Jeg har veldig dårlig bakkeklaring nå... :rolleyes: Men det såg jo veldig bra ut når du fikk dem på plass da! :) Kjøpe de speilene. Var fete!

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"B + G sport suspension by Lesjöfors" står det på esken min.

Gjør meg ikke så mye om bilen ikke blir såååå mye lavere. Syns forsåvidt Lancerne er ganske lave orginalt, og jeg har 2 km lang gårdsvei til huset mitt.

Hei tommy!

kan du skriv opp nr på fjærene? nummret som står i tüv godkjenningen?!

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...hvilket er det du mener?

Det står:

Artikkelnummer hela satsen: 80215

Artikkelnummer framfjädrar: 75841, tråd Ø = 12,50

Artikkelnummer bakfjädrar: 75826, tråd Ø = 9,50

Står forresten at det er "sänkning av karossen på ca. 35 mm" lenger ned på arket der.. Så da blir den vel ikke så lav som vi trodde.

Åssen er bilen å kjøre?

Edit: Men faen...det står "Loweringkit MITSUBISHI COLT 1,3-1,6 96-" på arket mitt jo!! Hva står det på ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...hvilket er det du mener?

Det står:

Står forresten at det er "sänkning av karossen på ca. 35 mm" lenger ned på arket der.. Så da blir den vel ikke så lav som vi trodde.

Åssen er bilen å kjøre?

Edit: Men faen...det står "Loweringkit MITSUBISHI COLT 1,3-1,6 96-" på arket mitt jo!! Hva står det på ditt?

okey! Står akkurat det samme på mitt!

Sjekk esken,der står det lowering kit mitsubishi colt 1.3-1.6 96- !!!!!!

forrbanna å!

snakket nettopp med eiker, de sa jeg måtte sende tilbake fjærene,

men jeg har ikke noe orginalfjær å sette på bilen i mellomtiden,

pga den måtte kuttes..!!!

men de skulle ringe meg opp igjen når en som hadde peiling kom inn igjen...dritt!

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket nettopp med eiker!

Tydeligvis jeg som har gjort feil...

jeg har bestilt FJÆ-60-1-019 Mitsubishi lancer 1,3-1,6 40mm Årsmodell: 02/96- TUV-papir nr: 1662

jeg skulle ha bestilt Senkesett Mitsubishi colt/ 1,3/1,6 40mm Årsmodell: 04/92-01/96 TUV-papir nr: 1339

meeen men, han anbefalte meg å kappe fjærene.

Han mente at den nyere lancern var en del tyngre, og at det ville gå greit å kappe litt på fjærene.

sånn kan det gå, å nå skal jeg på jobb, får ikke gjort noe før tidligst helgen.

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meeen men, han anbefalte meg å kappe fjærene.

Han mente at den nyere lancern var en del tyngre, og at det ville gå greit å kappe litt på fjærene.

Åssen idiot er som ANBEFALER å kappe fjærene a? Ville heller venta på de riktige..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen idiot er som ANBELFALER å kappe fjærene a? Ville heller venta på de riktige..

MeSs

han snakket om at siden det var så mange "ringer" på fjærene, så blir det ikke så mye "grader" på fjærene.

derfor blir den øverste/nederste(alt etter om jeg kapper oppe eller nede) ringen like rett som den skal være.

han mente også at fjæren ikke ble "svekket" av å bli kappet.

håper du skjønnte hva jeg mente:P

om jeg skal ha nye fjærer, så må de først få de inn, noe de gjør etter påske, så må jeg kjøpe de nye fjærene,(ca 1800 pga slutt på tilbud.) også får jeg tilbake pengene mine når de har fått fjærene mine.

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket nettopp med eiker!

Tydeligvis jeg som har gjort feil...

jeg har bestilt FJÆ-60-1-019 Mitsubishi lancer 1,3-1,6 40mm Årsmodell: 02/96- TUV-papir nr: 1662

jeg skulle ha bestilt Senkesett Mitsubishi colt/ 1,3/1,6 40mm Årsmodell: 04/92-01/96 TUV-papir nr: 1339

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener her? Du bestilte til den generasjonen Lancer som kom etter den vi har? Mens du skule ha bestilt til en Colt fra mellom 92 og 96? Skrivefeil eller er det jeg som ikke skjønner noe?

Tror det er fort gjort å gå i surr med de årstallene egentlig, for den "nye" Lanceren kom visst egentlig i 95, og den gamle som vi har ble også produsert i 95. Så da går de over hverandre i mange registre innbiller jeg meg. Han på Torshov bil surra i hvertfall fælt med det der da jeg bestilte Koniene mine, som jeg ennå ikke har fått..

Jeg ringte Eiker før idag og sa at jeg hadde bestilt til Lancer, og at det stod Lancer på fakturaen min. Men at de hadde sendt meg et senkesett som var til Colt.

Da fikk jeg beskjed av telefondama der at jeg bare måtte sende tilbake så fort jeg kunne sammen med kopi av fakturaen, så skulle jeg få tilbake riktig sett etterpå. Og at de skulle betale for ekstrautgiftene jeg fikk for å sende pakka tilbake..

Riktignok tror jeg ikke jeg snakka med noen som hadde peiling, bare en sentralbord-dame eller noe.. Men siden hu ikke anbefalte meg å kappe fjærene så kanskje det er hu du bør spørre etter neste gang... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener her? Du bestilte til den generasjonen Lancer som kom etter den vi har? Mens du skule ha bestilt til en Colt fra mellom 92 og 96? Skrivefeil eller er det jeg som ikke skjønner noe?

Tror det er fort gjort å gå i surr med de årstallene egentlig, for den "nye" Lanceren kom visst egentlig i 95, og den gamle som vi har ble også produsert i 95. Så da går de over hverandre i mange registre innbiller jeg meg. Han på Torshov bil surra i hvertfall fælt med det der da jeg bestilte Koniene mine, som jeg ennå ikke har fått..

Jeg ringte Eiker før idag og sa at jeg hadde bestilt til Lancer, og at det stod Lancer på fakturaen min. Men at de hadde sendt meg et senkesett som var til Colt

Da fikk jeg beskjed av telefondama der at jeg bare måtte sende tilbake så fort jeg kunne sammen med kopi av fakturaen, så skulle jeg få tilbake riktig sett etterpå. Og at de skulle betale for ekstrautgiftene jeg fikk for å sende pakka tilbake..

Riktignok tror jeg ikke jeg snakka med noen som hadde peiling, bare en sentralbord-dame eller noe.. Men siden hu ikke anbefalte meg å kappe fjærene så kanskje det er hu du bør spørre etter neste gang... ;)

hallo!

snakket med dama jeg også, men hun bare satte meg over til en mann, han var grinete!!!

men han sa at colt/lancer var akkurat samme fjærene! så vet ikke om du må sende tilbake!

sjekk listen nøye før du gjør det, så kansje slipper du ekstra arbeid!

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider