Golf T60 Skrevet Januar 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2003 Hei... Har prata med "G60 Turbo" og han sier du kjører med TB28BB turbo, samme som jeg har. Hvordan fungerer dette?, G60 motoren? Hva slags trykk og chip kjører du på? Mvh. Lars Magnus Lillebekk Siter Golf 2 G60=T60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1GTI Skrevet Januar 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2003 Originally posted by Golf T60 Hei... Har prata med "G60 Turbo" og han sier du kjører med TB28BB turbo, samme som jeg har. Hvordan fungerer dette?, G60 motoren? Hva slags trykk og chip kjører du på? Mvh. Lars Magnus Lillebekk Ottar sliter for tiden i grønne klær, han er vel innom her en gang iblant. Kan derfor ta litt tid før du får svar :o Ps: han er også å treffe i Sigdal til helga :D Siter Team dalatrekk rasing 99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic 90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v) 83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs x mange vw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo havari Skrevet Januar 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2003 Men ottar sin bil fungerte vell heilt ok den.:) Den helt vell ein ny impreza turbo.!:D Karane i imprezae`n lurte på kva han hadde gjort med bilen!:cool: Siter 99 BMW 320d 90 Golf G60 (banebil) (x)91 Golf G60 (x)87 Golf 18gl Mitt Galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf T60 Skrevet Januar 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2003 Prata med KRB og han mente at turboen var for liten for motoren....for stor varmgang på eksos siden. Han sa også at "ottar" hadde havarert....? Hva slags ladetrykk kjører du på. Tenker på et SNS Stage 5, men det er vel mappet inn på 1,3 bar trykk, er det da bedre og kjøpe Stage 4 som ikke er justert inn på så høyt trykk??? Hilsen Lars M :rolleyes: Siter Golf 2 G60=T60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2003 Det er riktig det, blir varmt på eksossiden. Ottar sa til mg at det gikk akkurat. turbon hans har ikke rast, men det er vist nære å så vidt jg forsto, du får høre på han når han kommer på nett! Men om du kjører på litt lavere trykk går det nok greit, 1bar skulle nok gå greit tror jg, men det er viktig at alt stemmer overns ellers, tenning-bensin. er veldig skummelt når det begynner å gå varmt i en turbomotor, en eksostempmåler er som sagt en billig forsikring som viser når ting begynner å gå galt. Du sparer fort inn en sånn, et havari kan fort bli XXXXX antall kr + mye skruing + at man er uten "godbilen" en god periode.... Tenk om det skjer midt i sesongen når det er masse treff som venter..... DET er kjipt, snakker av egen erfaring...... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Januar 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2003 Er for tiden i BLÅ klær, veldig gøy. Hadde 28bb i den ja, med sns 5chip og red top dyser. Har ikkje rasa den men det er nær, kan kanskje ha noko med dårleg kjøling å gjere og. Idiotmekaniker. Den leana ut ved 1,45bar 6000 o/min. Sette den ned på 1,3 bar og det gikk fint. Kan kanskje få pinocchio til å legge ut bremsepapirerne men det kan ta litt tid. Armyboy veit du..... Skal folk ha tak i meg i framtida får de enten sende PM eller helst ringe på 97573588 etter 17.00 Er innom her maks 1 gong i veka sådet er begrensa kva eg får med meg. Nå skal eg vaske AG3 og sokker:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Bigton Skrevet Januar 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2003 Hva er den beste turbon å sette på en g60 da? Hvor mye tåler råder,stempler osv? Hvor mye ladetrykk tåler motoren i org stand!? Er det dysene som gir seg først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2003 Bra turbo på 1.8 8v lavkomp= garrett T3 med .63 eksosdel. mye brukt og fungerer. Finnes sikkert andre bedre, men langt dyrere turboer og. 9300 ink. mva for en ny en :D Råder og stempler er det ingen fare med, så lenge alt annet fungerer! rådene er visstnok tyngre enn S2 rådene selv om de er kortere... S2 råder =80hk syl? stempler er smidde med forsterkniger inni. Alle stempler ryker uansett om det blir for varmt.... Motoren tåler noen bar med andre ord... lade 1,5 er vel nok tenker jg.. Dysene sier vel hadet ved 220 æhk tror jg. Når jg blir ferdi med min så håper jeg at det er blitt en god oppskift av det, uten for mange fler knuste egg på veien.... Jg blir glad om jg ser 230æhk!!! :) kunne vel porta topp og, men det gidder jg ikke.... da er det bedre å bytte til en med dobbelt så mange ventiler! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf T60 Skrevet Januar 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2003 Mener og huske at stemplene i G60`n var bare forsterket jeg men... Har akkurat vært og henta meg intercooler så vi prøver 1,3 Bar vi:cool: Ser dere i speilen til sommern:D :D Siter Golf 2 G60=T60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo havari Skrevet Januar 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2003 Såså rolig nå. Må ha meir ladetrykk eller 1,3. 1,5 høyres bedre ut, hadde 1,45bar på min men da hålt turbo`n i ca 20 mil. Men fy faen kå morro det var. No har eg sett på plass G-lader.:( Siter 99 BMW 320d 90 Golf G60 (banebil) (x)91 Golf G60 (x)87 Golf 18gl Mitt Galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf T60 Skrevet Januar 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2003 Hehe....ha trykket ditt på 1,5 bar du så kjører jeg forbi deg mens du "dytter" bilen din:D :D Få lagt ut di bremse papira da, og gjerne litt ellers hva du har gjort med motor/gir..... Mvh. Lars Magnus Siter Golf 2 G60=T60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2003 Smidde.... De er visst smidde, er jo ikke akkurat lett å se forskjell..... De tåler hvertfall en del..... Tålte no helt utrolig juling de som satt i min.... men nå ser dem ikke ut..... sprekt og brent! :D Moro at det begynner å bli noen G60turbo maskiner rundt omkring da.... så har jg noen å kjøre i fra som jg kan sammenligne meg med..... :D:D:D:D:D:D:D:D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf T60 Skrevet Januar 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2003 Blir ihvertfall 1 på Kongsvinger til året, kanskje to. Og hvis du ser ett rødt "lyn" somkjører forbi er d sikkert bare lille MEG:D :D Siter Golf 2 G60=T60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Bigton Skrevet Januar 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2003 Hvilken manifold brukes til garret t3 da? har krb det? Noen som vet hvor mye hk en t3 som omtalt her i diskusjonen klarer å levere? Noen sa at bensinpumpa til golf 1 gti holder til 300 hk! kan det stemme????????? Noen som har bilder av motorane sine? er meget intr i denne diskusjonen! Jeg har en golf 1 gti og har kjøpt g60 motor og turbokit til den! Turbokittet er muligens til salgs! Hvem har disse sns chippene?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 Stemplene er støpte silikonimpregnerte!! Greeenrallye skaffer chip men det tar tid med han...... Bensinpumpa i gti er stor nok, mellom 3 og 400hk. No reiser eg til Sigdal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.