Gå til innhold

Ottar!....?

Ranger emnet


Golf T60

Anbefalte innlegg

Originally posted by Golf T60

Hei...

 

Har prata med "G60 Turbo" og han sier du kjører med TB28BB turbo, samme som jeg har. Hvordan fungerer dette?, G60 motoren? Hva slags trykk og chip kjører du på?

 

Mvh. Lars Magnus Lillebekk

 

Ottar sliter for tiden i grønne klær, han er vel innom her en gang iblant. Kan derfor ta litt tid før du får svar :o

 

Ps: han er også å treffe i Sigdal til helga :D

Team dalatrekk rasing

99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic

90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v)

83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med KRB og han mente at turboen var for liten for motoren....for stor varmgang på eksos siden.

 

Han sa også at "ottar" hadde havarert....? Hva slags ladetrykk kjører du på. Tenker på et SNS Stage 5, men det er vel mappet inn på 1,3 bar trykk, er det da bedre og kjøpe Stage 4 som ikke er justert inn på så høyt trykk???

 

Hilsen Lars M :rolleyes:

Golf 2 G60=T60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig det, blir varmt på eksossiden. Ottar sa til mg at det gikk akkurat. turbon hans har ikke rast, men det er vist nære å så vidt jg forsto, du får høre på han når han kommer på nett!

 

Men om du kjører på litt lavere trykk går det nok greit, 1bar skulle nok gå greit tror jg, men det er viktig at alt stemmer overns ellers, tenning-bensin. er veldig skummelt når det begynner å gå varmt i en turbomotor, en eksostempmåler er som sagt en billig forsikring som viser når ting begynner å gå galt.

Du sparer fort inn en sånn, et havari kan fort bli XXXXX antall kr + mye skruing + at man er uten "godbilen" en god periode....

Tenk om det skjer midt i sesongen når det er masse treff som venter.....

 

DET er kjipt, snakker av egen erfaring......

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for tiden i BLÅ klær, veldig gøy.

 

Hadde 28bb i den ja, med sns 5chip og red top dyser.

Har ikkje rasa den men det er nær, kan kanskje ha noko med dårleg kjøling å gjere og. Idiotmekaniker.

Den leana ut ved 1,45bar 6000 o/min.

Sette den ned på 1,3 bar og det gikk fint.

 

Kan kanskje få pinocchio til å legge ut bremsepapirerne men det kan ta litt tid. Armyboy veit du.....

 

 

Skal folk ha tak i meg i framtida får de enten sende PM eller helst ringe på 97573588 etter 17.00

Er innom her maks 1 gong i veka sådet er begrensa kva eg får med meg.

 

Nå skal eg vaske AG3 og sokker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra turbo på 1.8 8v lavkomp= garrett T3 med .63 eksosdel. mye brukt og fungerer. Finnes sikkert andre bedre, men langt dyrere turboer og. 9300 ink. mva for en ny en :D

 

Råder og stempler er det ingen fare med, så lenge alt annet fungerer! rådene er visstnok tyngre enn S2 rådene selv om de er kortere... S2 råder =80hk syl? stempler er smidde med forsterkniger inni. Alle stempler ryker uansett om det blir for varmt....

 

Motoren tåler noen bar med andre ord... lade 1,5 er vel nok tenker jg..

 

Dysene sier vel hadet ved 220 æhk tror jg.

 

Når jg blir ferdi med min så håper jeg at det er blitt en god oppskift av det, uten for mange fler knuste egg på veien....

 

Jg blir glad om jg ser 230æhk!!! :) kunne vel porta topp og, men det gidder jg ikke.... da er det bedre å bytte til en med dobbelt så mange ventiler!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smidde....

 

De er visst smidde, er jo ikke akkurat lett å se forskjell.....

De tåler hvertfall en del.....

Tålte no helt utrolig juling de som satt i min.... men nå ser dem ikke ut..... sprekt og brent! :D

 

Moro at det begynner å bli noen G60turbo maskiner rundt omkring da.... så har jg noen å kjøre i fra som jg kan sammenligne meg med..... :D:D:D:D:D:D:D:D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken manifold brukes til garret t3 da? har krb det?

Noen som vet hvor mye hk en t3 som omtalt her i diskusjonen klarer å levere?

 

Noen sa at bensinpumpa til golf 1 gti holder til 300 hk! kan det stemme?????????

 

 

Noen som har bilder av motorane sine? er meget intr i denne diskusjonen!

 

Jeg har en golf 1 gti og har kjøpt g60 motor og turbokit til den!

 

Turbokittet er muligens til salgs!

 

 

Hvem har disse sns chippene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår