Gå til innhold

Ulyder

Ranger emnet

CoDEmASTeR

Anbefalte innlegg

Bilen min har begynnt å lage ulyder, både når jeg slipper gassen helt, og når jeg har ca. 1/2 gasspådrag. Med gassen i bånn forsvinner lyden (eller jeg hører den ikke)

Høres ut som en bankelyd, en plass mellom midt i bilen eller bak (litt vanskelig å finne kilden når man er i bevegelse. :D )

Lyden øker ikke hastighet ved høyere turtall, men øker ved høyere fart.

Hva kan dette være? Bakaksling? Bilen er en '84 E30 323i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min har begynnt å lage ulyder, både når jeg slipper gassen helt, og når jeg har ca. 1/2 gasspådrag. Med gassen i bånn forsvinner lyden (eller jeg hører den ikke)

Høres ut som en bankelyd, en plass mellom midt i bilen eller bak (litt vanskelig å finne kilden når man er i bevegelse. :D )

Lyden øker ikke hastighet ved høyere turtall, men øker ved høyere fart.

Hva kan dette være? Bakaksling? Bilen er en '84 E30 323i

Høres ut som om det kan være mellomakslingen som kan være løs (igjen?! jeg skiftet jo dette ca.et 1/2 år før du kjøpte bilen av meg)

Den gangen var det gummien rundt lageret som du ser på ca på midten av akslingen som var utslitt:

130.png

Dersom det er bakakslingen (diffen) som er ødelagt,så har jeg en...

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig... Lyden har forsvunnet helt etter jeg vaska bilen :rolleyes:

Når du hadde samme problemet, var det noen turer der den var stille? For det var den nemlig til tider hos meg. Hver gang jeg skulle få noen til å høre på lyden, var den ikke der :p

Den diff'en du har, er den 3.73? Har du forresten noen andre 'kjekt å ha' deler så må du gjerne si fra. :)

Og for guds skyld, hvis du skulle snuble over en bunnpanne.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig... Lyden har forsvunnet helt etter jeg vaska bilen :rolleyes:

Når du hadde samme problemet, var det noen turer der den var stille? For det var den nemlig til tider hos meg. Hver gang jeg skulle få noen til å høre på lyden, var den ikke der :p

Den diff'en du har, er den 3.73? Har du forresten noen andre 'kjekt å ha' deler så må du gjerne si fra. :)

Og for guds skyld, hvis du skulle snuble over en bunnpanne.. :D

Jeg er ikke sikker på utvekslingen,mn den stammer fra en 320ia..Så du vasker bilen alstå:)

Jeg vet ikke om noen snadder deler (unntatt felgene som du har fått tilbud om :) )

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider