Gå til innhold

Turbotrykket bremses tilbake/holder igjen

Ranger emnet

safoll

Anbefalte innlegg

Hallo,

satte på nye turborør i dag, og har prøvekjørt noen timer med det. Etter hvert så prøvde jeg å legge meg på jevnt 0,7 bar, men plutselig var det som turboen bremset opp og presset turbotrykket tilbake. Etter det har det vært slik at når jeg gir full gass, så går turbotrykket opp til 0,3 bar, før det igjen presses tilbake og legger seg på maks 0,1 bar.

Har gått over alle rørene på nytt, er ikke noe lekkasje der.

Kan det være pluggene? Vet fra før at de må skiftes snart..

Eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIkker på at turboen er inntakt?

skulle tru at det var noen av lagrene som er slitne.

for du får nå max 0.3 i ladetrykk?

og 0.7 var før?

Mvh Erik

Er innstilt på 1 bar, kjørte og holdte ca. 0,7 bar i trykk når den plutselig begynte å bremse. Går utifra at turboen er inntakt ja, er hverken oljelekkasje e.l. symptomer. Har fått tips om at det kan være pluggene, disse er som sagt snart brent bort. Har også litt ujevnt turtall på tomgang, som kom samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke glemt ei fille eller papir i noen av rørene da? Har faktisk skjedd før det:)

Hmm. Mulig.. ;) Tettet faktisk det ene røret med papir for at det ikke skulle komme dritt inn, men jeg tok papiret ut igjen. Kanskje det har blitt igjen noe da? Får skru av og sjekke litt etterpå. :)

Noe sted i Kristiansund man kan få tak i plugger på en lørdag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innstilt på 1 bar, kjørte og holdte ca. 0,7 bar i trykk når den plutselig begynte å bremse. Går utifra at turboen er inntakt ja, er hverken oljelekkasje e.l. symptomer. Har fått tips om at det kan være pluggene, disse er som sagt snart brent bort. Har også litt ujevnt turtall på tomgang, som kom samtidig.

Hei, har det samme problemet med ujevnt turtall på tomgang som kom etter jeg skrudde opp fra 0.5bar til 0.7 bar. Bilen ga 0.7 bar på måleren i dag morres, men så litt senere på dagen så spretter den opp på 0.7 men siger seg vææældig langsomt ned til 0.6-0.5bar mens jeg akser. why?

Håper noen kan svare på dette siden Feskar er ferdig med tråden :)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har det samme problemet med ujevnt turtall på tomgang som kom etter jeg skrudde opp fra 0.5bar til 0.7 bar. Bilen ga 0.7 bar på måleren i dag morres, men så litt senere på dagen så spretter den opp på 0.7 men siger seg vææældig langsomt ned til 0.6-0.5bar mens jeg akser. why?

Har du noe form for turbotrykksjustering? Hvis du f.eks har en "bleed-ventil", eller en "dårlig" turbotrykksjusterings-ting, så kan noe av trykket lekke ut gjennom selve ventilen på turbotrykks-justeringa di.

Pluggene kan du også ta en titt på.

Ellers ville jeg gått over alle rør til og fra turbo, små sprekker o.l. kan gjøre store trykkforskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vær og temperatur kan ha noe og si. Eksosrør kan vær på grensen eller luftfilter kan være på grensen. Dumpventilen kan lekke o.s.v..

Er utrolig mye som kan være problemet

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innstilt på 1 bar, kjørte og holdte ca. 0,7 bar i trykk når den plutselig begynte å bremse. Går utifra at turboen er inntakt ja, er hverken oljelekkasje e.l. symptomer. Har fått tips om at det kan være pluggene, disse er som sagt snart brent bort. Har også litt ujevnt turtall på tomgang, som kom samtidig. __________________ - Audi S2

sånn er d å kjøre vag.heheh sombrero

kjørt vag 1 10 år altid vært sånn

Vag???HAHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider