Gå til innhold

gti 8v topp på vanlig 1800blokk?

Ranger emnet


Oshim

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ahh:) ..mente jeg leste det ikke gikk her engang..

velvel.. ikkeno forskjell på stempler, veiv osv?

Da blir det nok skruing på Søndag ...kveld

 

kan jo skjekke opp i familiealbumet hvis jeg får motorkoden din og motorkoden til den motoren toppen kom på pluss årstall... Men ser ingen grunn til at det ikke skulle gå... har ikke gjort det da må nevnes :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for min del er hele bilen allerede gti.. mangler bare motorn..

jeg vil nok ikke si ifra med første om operasjonen til staten..

blir nok gasser sålenge på den også.. mangler endel til motorn.. som bens. pumpe og luftmengemåler osv

..bare håper på bittelitte mer effekt

Rust er passe dust. lzm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bare kjøre med dette, eller må det godkjennes for å bli "lovlig"?

 

Altså.. Er det noe vits å godkjenne dette?

Nei, ingen vits i å godkjenne det..... hjelper maks 10 hk, og det er så godt som umulig å se.. vil etter all sannsynlighet ikke bli merket ved en teknisk kontroll av bilen etter ulykke engang hvis du mot all formodning skulle havne i en ulykke med dødsfall involvert...

 

gti topp og audi/golf 3 2liters lav-blokk (6A, 9A, ACE) er måten å gjøre det på :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen vits i å godkjenne det..... hjelper maks 10 hk, og det er så godt som umulig å se.. vil etter all sannsynlighet ikke bli merket ved en teknisk kontroll av bilen etter ulykke engang hvis du mot all formodning skulle havne i en ulykke med dødsfall involvert...

 

gti topp og audi/golf 3 2liters lav-blokk (6A, 9A, ACE) er måten å gjøre det på :)

 

Hehe.. Har tenkt på 2L-blokk fra Audi, ja. Snakka mye med rakriste om det. Han har gjort det på flere biler.

 

Menmen.. Har nok ikke ferdighetene til å bytte motor, så jeg må nesten legge det fra meg. :\

 

Vil det ikke bli mer effektøkning av å bytte hele toppen istedenfor å bare bytte kam?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så slik eg skjønner det så kan man montere ein 8v gti blokk på ein vanlig 1600/1800 gasserblokk?? og det vil funke? har ikkje så stor peiling på gti.

er det mulig å bruke forgasser på da??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så slik eg skjønner det så kan man montere ein 8v gti blokk på ein vanlig 1600/1800 gasserblokk?? og det vil funke? har ikkje så stor peiling på gti.

er det mulig å bruke forgasser på da??

 

Neida, må inrømme at jeg ikke er sikker på det med gti toppen... men vet jo at gti toppen har større kanaler og en høyere kam.. vet at manifolden til forgasser passer på og alle vann/ oljekanaler... Er som sagt kun lokalisjonen av forbrenningskammerene jeg ikke er sikker på, men vanlige 1600/1800 har jo kammer i stempelet, så skjønner ikke hvorfor kompen blir så høy da ? eventuellt, så må man da bytte til gti topp og stempler, for rådene, og veiva og alt det er den samme..

 

Uansett, så finner jeg ofte komplette gti motorer her i forskjellige annonser til rund 2000, og det er jo bare å hive hele motoren i, men skru på en vanlig forgasser manifold... 3 timers arbeid..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår