Gå til innhold

gti 8v topp på vanlig 1800blokk?

Ranger emnet


Oshim

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er det dere prater om egentlig!?!?

 

Setter du en gti topp på en 1.8 90 hester så sliter du virkelig, ventilene stanger i stemplene ... en må bytte stempler for at det skal funke... mitt stalltips er, kjøp bedre gassere og en mild trimkam i stedet, Eller kjøp 2,0 gti motorn som Ripper selger her på forumet, den er det gti topp på og 2 gassere +++

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere prater om egentlig!?!?

 

Setter du en gti topp på en 1.8 90 hester så sliter du virkelig, ventilene stanger i stemplene ... en må bytte stempler for at det skal funke... mitt stalltips er, kjøp bedre gassere og en mild trimkam i stedet, Eller kjøp 2,0 gti motorn som Ripper selger her på forumet, den er det gti topp på og 2 gassere +++

 

Jo, var inne på tanken, men det skal holde å bytte over stemplene fra 1,8 gti, da veiv og råder og alt er likt... Men, har man gti topp og stempler, så har man som regel hele motoren også :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, må inrømme at jeg ikke er sikker på det med gti toppen... men vet jo at gti toppen har større kanaler og en høyere kam.. vet at manifolden til forgasser passer på og alle vann/ oljekanaler... Er som sagt kun lokalisjonen av forbrenningskammerene jeg ikke er sikker på, men vanlige 1600/1800 har jo kammer i stempelet, så skjønner ikke hvorfor kompen blir så høy da ? eventuellt, så må man da bytte til gti topp og stempler, for rådene, og veiva og alt det er den samme..

 

Uansett, så finner jeg ofte komplette gti motorer her i forskjellige annonser til rund 2000, og det er jo bare å hive hele motoren i, men skru på en vanlig forgasser manifold... 3 timers arbeid..

 

Det jeg har blitt forklart er at bunn delen ikke er lik på vanlige vs gti.

 

Skal du bytte toppen til gti må du altså bytte bunn delen også.

Men du kan da bytte hele motoren - og så sette på gasserene på denne.

 

Men vil ikke tro du oppnår noe serlig med dette. Gasseren er allerede for liten for 90 hk en spør du meg ... Finn deg en større gasser og sett på en gti motor- så kommer du noen vei. Men nå er du snart oppe i det samme som det koster å få komplett gti motor med div deler fra 5 sylindret audi maskin på slik at den yter en del mer ... ( søk litt for å finne ut mer om det )

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min eks 90 hk monterte jeg 272 graders kam, stilte til 23 grader fortenning , kn filter rett på gasser og effektanlegg.

 

Ble mye morsommere å kjøre og gikk minst like godt som en vanlig gti.

 

Når jeg hold på med den sjekket jeg mye opp med hva som svarte seg å gjøre og ikke.

 

Eneste ekstra jeg skulle gjort med den var å fått tak i en gasser fra en 5 sylindret audi. Men disse gasserene er vist ikke så mange igjen av...

 

De skal vistnok passe rett på manifoilen og gi en del hk.

 

Men min konlusjon til slutt bel - selg bilen og kjøp en som har motor org ...

 

Så nå kjører jeg g60 syncro :)

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ivertfall ikke ann å ha 2 blokker koblet sammen.

 

:) alt går men vil det funke?? det er ein anna sak:)

 

det eg mangler på min motor er egentilg ny kam, har effektanlegg, større gasser, filter rett på gasser

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jepp, Golf Gti 1,8 83-84 har luftfilterboksen på motorrommets høyre side sett forfra. Og effektøkningen ved å sette på gti topp og stempler er begrenset, gå heller for gasspjeld fra Audi 5E, Passat/Santana 2,3, borr hull i luftfilterboksen, skift kam, port innsug og effektanlegg.

99 BMW 528ia

88 VW Golf 1.6 Til salgs

83 VW Golf GTi Til salgs

83 VW Golf 1.5 Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg stillte nylig spørsmålet til gutta på volksport. De sa at det ikke lot seg gjøre ved å sette gti blokk på 1,8 gl motor. blandt annet pga. kompressjonen som nevnt tidligere fordi brennkamrene står feil i forhold til hverandre. Har hørt at man får flere hester ved å sette inn gti kam på RP (forgasser) motor..? Stemmer dette? har tenkt å prøve, men det hadde vært fint med litt backup informasjon først.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stillte nylig spørsmålet til gutta på volksport. De sa at det ikke lot seg gjøre ved å sette gti blokk på 1,8 gl motor. blandt annet pga. kompressjonen som nevnt tidligere fordi brennkamrene står feil i forhold til hverandre. Har hørt at man får flere hester ved å sette inn gti kam på RP (forgasser) motor..? Stemmer dette? har tenkt å prøve, men det hadde vært fint med litt backup informasjon først.. hehe

 

Ang. kam.

Har hørt at det skal funke bra.

 

Eller. Jeg har hørt 3 forskjellige ting.

 

1. Det passer bra, bare man passer på at man får en fra en motor med hydrauliske løftere (om din motor også har det).

 

2. Det passer bra uansett om motoren den kommer fra har hydrauliske eller mekaniske løftere.

 

3. Det funker ikke.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkulsjon :

 

 

DU kan IKKE sette hele gti toppen på 90 hk blokken uten å skifte stempler også. ( Da er det lettere å skifte hele motoren - og fremdeles bruke gasseren)

 

Du får noen hk ekstra ved å sette gti kam i 90 hk motor da denne er "kvassere".

 

Et annet triks er som nevnt å sette på en gasser fra en tidlig 5 sylindret audi - men det er ikke mange av disse med gassere.

Disse passer rett på er kun større en 2e2 og heter 2e5 om jeg ikke husker feil.

 

Første problemet med å ta mer hk ut av en 90 hk er forgasseren.

 

De haudrauliske løfterene som kom i 86 har ikke noe med saken å gjøre utenom at du ikke an blande kammene fra de med haudraulisk med de uten.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår