Arnta Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Har byttet motor i bilen min Volvo 850. Stod orginalt en 2,5 liter. Den er nå bytta ut med T5 2,3 turbo. Noen som har godkjennings papirer ifra Volvo Norge på dette? Evt. vet om noen som har gjort dette før. Har papirer ifra Volvo verksted at alt er greit, men Volvo Norge vil plutselig ikke ha noe med dette å gjøre lenger. Biltilsynet sier at de må ha papirer ifra Volvo Norge før de vil godkjenne. Setter pris på alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Februar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 Jeg ville nok stille og forsiktig bedt på mine knær om at volvo verkstedet tok kontakt med volvo norge og forklarte saken. Høres ikke bra ut at de overser deg sånn. Men det er nok en fordel at de får fakta og info fra enten mekanikerne på volvo eller en litt høyere opp i systemet. Burde egentlig ikke vært noe problem å få godkjent dette hvis du har papirer. Har du mulighet så prøv biltilsynet ett annet sted. Er faktisk forskjell på hvordan de går fram med sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnta Skrevet Februar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 Det var faktisk en av mekanikerne på Volvo verkstedet som ringte biltilsynet. Utrolig men sant, ville de ikke godkjenne noen ting, selv om Volvo verkstedet sa at alt var i den skjønneste orden. Skal prøve på annet biltilsyn. Tenkte jeg skulle høre litt rundt først. Han som fixa sånnt i Volvo Norge før, har visst slutta. De som sitter der nå virker som ikke har noe peiling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
945 Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Gi oss en oppdatering på hvordan dette ender opp til slutt da. Skal snart godkjenne noe lignende ombygging selv og tar i mot alle gode råd.....Er forresten stor forskjell på "biltilsyn"...noen er vanskelig å ha med å gjøre mens andre er enkle....er vikti å finne de samarbeidsvillige Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnta Skrevet Februar 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Ser du kommer ifra Meråker. Jeg har en del kompiser som bor oppi der. Skal si ifra når jeg vet noe mere. Blir muligens så jeg prøver biltilsynet i Stjørdal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnta Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Fikk kjerra godkjent med T5 motor idag! :roll: thumpsup Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Fikk kjerra godkjent med T5 motor idag! :roll: thumpsup Grattis!!! Hva måtte du gjøre for å få det godkjent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnta Skrevet Mars 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Jeg var på Steinkjer å godkjente bilen. Der krever de at du har godkjenningspapir ifra Volvo Norge og papirer ifra autorisert Volvo verksted at bytte er i orden. Jeg fikk omsider papirene ifra Volvo Norge etter mye om og men. Har hørt om flere tilfeller hvor de har fått godkjent biler, med kun brev ifra verksted. Men det går iallefall ikke på steinkjer. De var utrolig greie med meg i går, så lenge du har papirene i orden er de veldig medgjørelige. Skrev inn senkesettet mitt med det samme å. Ikke noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmorthen Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 hvordan fikk du godkjenningspapirer fra volvo jeg har prøvd men di sier de ikke har slik dokumentasjon hva er skilnr ditt. :camper: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsi555 Skrevet Juli 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2013 Hei :) Lurte på om du har dei papira liggande og om eg kunne fått di :) Holder på å godkjenne min volvo 850 nå då kunne trenge di papira :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frode1010 Skrevet November 6, 2013 Rapporter Share Skrevet November 6, 2013 Holder til i larvik har akurat bygd om min volo 850 kunne noen sendt meg papirer fra volvo norge har alt anet i orden dem var snille mot meg i larvik men dem måtte ha papirer fra volvo norge for og få alt gokjent men aldri dra på biltylsynet i skien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frode1010 Skrevet November 6, 2013 Rapporter Share Skrevet November 6, 2013 Kan ikke bare noen kopiere og sende oss som trenger papirene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg