Gå til innhold

Film lovlig eller ikke.

Ranger emnet

Excursion

Anbefalte innlegg

Halla jeg bare lurte på noen ting å det er følgende..........

Jeg å noen friends hadde tenkt til å lage en liten bil film som ville inndeholde dragracing/drifting osv..........

Men det er bare et problem å det er at at 50% av de som skulle være med tør ikke på grunn av at de ikke ville gjøre noe ulovlig foran kameraet..........

Så derfor et spørsmåle midt.......

Kan politiet ta deg for det vis de ser en film der du driver å drifter på en parkerings plass......?

Eller at de ser at du kjører veldig fort på en offentlig vei........

Er det noe vi kan gjøre får å unngå at politiet begynner å bry seg..?

Jeg er svært takknemlig for alle svar som kan hjelpe meg med dette......

Excursion

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel gjøre det på en parkeringplass da...........

Der det ikke er noen andre folk eller bilder..........

Å vis vi skrur av skilta så kan vi vel drifte å drage.......

Siden at da vet jo ikke at politiet hvor vi drev på. å da kan de vel ikke si en dritt da.........

Offtopic : Faen er så lei av at samfunnet skal kontrolle alltid mulig............

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel gjøre det på en parkeringplass da...........

Der det ikke er noen andre folk eller bilder..........

Å vis vi skrur av skilta så kan vi vel drifte å drage.......

Siden at da vet jo ikke at politiet hvor vi drev på. å da kan de vel ikke si en dritt da.........

Offtopic : Faen er så lei av at samfunnet skal kontrolle alltid mulig............

Parkeringsplass er å betrakte som offentlig område, altså ikke lov. Skjønner argumentasjonen din om at det ikke gjør noe å leke seg litt på en tom p-plass sent på kvelden/natta.

Å kjøre uten skilt er ikke spesielt lurt. Skulle du være så uheldig å komme borti noe(n), så har dere ett seriøst problem, for da har dere i teorien heller ikke forsikring, siden dere ikke har skilt på bilen(e)

Da anbefaler jeg heller å sladde skiltene på ett eller annet vis. Regner med den skal redigeres etterpå.

Ser politiet dere, og kommer, sp driter de tynt i om skiltene er på eller av. De bare ber om å få ta med seg lappen ved burning, drag. Og så får dere mest sannsynlig ikke den tilbake.

Finn dere ett privat og lukket område, så kan dere herje på så mye dere vil. Pressiser i starten av filmen at kjøringa foregår på lukket privat område. Da burde dere ha alt på det tørre.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter svært pris alle svarene jeg har fått.

Det blir jo litt rart da vis politiet har så lite å gjøre at de skal ta oss som leker seg med bil på en parkerings plass da, de kan vel heller prioritere å ta voldsmenn og slikt da.......

Jackass crewene gjør jo ulovlige ting hele tiden men politiet bryr seg ikke om dem da........Dy bryr seg vel om oss da siden av vi så kalte farlige ungdomer med en 1200kg tung mordvåpen som de sier.........

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter svært pris alle svarene jeg har fått.

Det blir jo litt rart da vis politiet har så lite å gjøre at de skal ta oss som leker seg med bil på en parkerings plass da, de kan vel heller prioritere å ta voldsmenn og slikt da.......

Jackass crewene gjør jo ulovlige ting hele tiden men politiet bryr seg ikke om dem da........Dy bryr seg vel om oss da siden av vi så kalte farlige ungdomer med en 1200kg tung mordvåpen som de sier.........

Eeeh! Har du lest aviser etc det siste året? Du må jo vite at politiet prioriterer sladding, fortkjøring etc foran en voldsmann som har stukket noen ned på en buss el.l.

Er jo mer innbringende både for staten, i form av bøter og for media, i form av avis salg!

Jackass er forøvrigt amerikansk.Der må tillatelser innhentes før en kan gjøre noe som helst.Er dessuten andre regler på det området.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen husker "gode gamle" http://www.glattcella.com? Jeg kjenner en av de som drev siden, og som noen kanskje husker så kom de i avisa for å ha lagt ut filmklipp hvor de kjørte i 200km/h på motorveien hvor det var mange andre bilister. De hadde også klistret på en lapp i bilen hvor det stod "www.glattcella.com - 200km/h". Føreren av bilen ble ikke tatt for de klarte selvfølgelig ikke å identifisere personen, det sier seg selv at hvis politet ikke kan identifisere deg så kan de jo heller ikke ta deg for noe du har gjort. MEN hvis det er noen vitner på denne parkeringsplassen så kan dere fort bli "busta".

"Moralen" er: enten dra et sted hvor det er 100% sikkert at det ikke er noen vitner og sladd vekk identifiserende informasjon ved redigering.

btw, noe av grunnen til at politiet ikke gikk lenger med glattcella.com - 200kmh saken er mulignes at han som drev siden presterte å skyte en sivil politimann i kokainrus utenfor et utested i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi i vår gjeng hadde laget en sladdefilm på vinterføre hvor en av dem ble tauet inn enda en ikke ser skilter, fører eller farge på bilen (Filmet med en Ixus midt i natten) Han ble fratatt lappen sålangt i de berømte 3 ukene, går på siste uka nå, Politiet sier når vi snakker med dem at juristen vurderer å sende dette til retten. Det er forresten midt på et industriområde det holdes på og.

Så husk at de kan ta lappen din i 3 uker bare på mistanke... Det svir det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider